Czas na Błatnię i Ornaka

Rozpoczyna się na dobre sezon turystyczny, a pierwsza jego część zostanie uwieńczona długim weekendem majowym. To oznacza, że powracają pociągi, które silnie związane są z wypoczynkiem w najpopularniejszych miejscowościach turystycznych. Dzisiaj kilka słów o kwietniowo-majowym funkcjonowaniu takich połączeń jak Błatnia i Ornak.


Na początek jedno wyjaśnienie. OsP Błatnia to skrócona wersja Ornaka. I o ile do tej pory tak naprawdę dla jadących do Żywca nie miało znaczenia czy jadą jednym czy drugim połączeniem o tyle w najbliższych tygodniach warto spojrzeć, co wyjeżdża z Katowic o 6.38, bo po przyjeździe do Bielska-Białej może nas spotkać niemiła niespodzianka jeśli kierujemy się w okolice Żywca.

Wszystko za sprawą całkowitego zamknięcia ruchu kolejowego na linii kolejowej nr 139 na odcinku Bielsko Biała Główna – Łodygowice, planowanego przez PKP PLK już od najbliższego poniedziałku. Do 28 maja nie pojedzie tamtędy żaden pociąg. Jest już przygotowany harmonogram kursowania Zastępczej Komunikacji Autobusowej na odcinku Bielsko-Biała Główna – Łodygowice , a w niektórych przypadkach nawet do Żywca.

Dlatego też Ornak na czas prac pomiędzy Bielskiem-Białą a Żywcem pojedzie do Zakopanego nieco inną trasą niż miało to miejsce dotychczas. W Bielsku-Białej pociąg zostanie skierowany w kierunku Kęt, Wadowic, Kalwarii Zebrzydowskiej i Suchej Beskidzkiej, gdzie przejazd OsP Ornak tym „objazdem” nie wpłynie na łączny czas przejazdu z Katowic do stolicy Tatr. będzie on dokładnie niemal taki sam jak w przypadku tradycyjnej trasy przez Żywiec.

W weekendy, w które nie pojedzie Ornak będzie w obu kierunkach dokładnie w tych samych godzinach kursować OsP Błatnia. Jednak w związku z planowanymi pracami i niemożnością przejazdu do Żywca, pociąg będzie dojeżdżał do Bielska-Białej, a stamtąd do Żywca pasażerowie dotrą podstawionymi przez KŚ autobusami.

Jeszcze dzisiaj na łamach naszego serwisu napiszemy o ofercie turystycznej przygotowanej tym razem przez Koleje Dolnośląskie.

ppz: 29 kwietnia 2017. EN71KAŚ – 100, jeszcze wtedy Giewont, opuszcza Raciborską by jako pierwsza jednostka w historii KŚ odbyć rejsowy kurs do Zakopanego

6 komentarzy

  1. Jestem trochę zaskoczony informacją, że od poniedziałku pociągi nie będą kursować na odcinku Bielsko – Żywiec. Dlaczego? Ano, dlatego że dzisiaj w pociągu relacji Zwardoń – Katowice (odj. z B-B Gł 06:25) przysłuchiwałem się rozmowie pasażera z konduktorem. Ten ostatni informował tegoż pasażera, że od poniedziałku 16-go pociągi z wyjątkiem przyspieszonych będą kursować do
    Łodygowic, a komunikacja zastępcza będzie obowiązywać na odcinku Łodygowice – Żywiec. W przypadku pociągów przyspieszonych komunikacja zastępcza będzie obsługiwać odcinek B-B Gł. – Żywiec.
    Czy ten konduktor był niedoinformowany (o zgrozo), czy Państwo?

    1. Pociągi od strony Zwardonia będą dojeżdżać do Żywca albo Łodygowic. ZKA będzie równolegle w dwóch wariantach: bezpośrednie B-B – Żywiec i zwykłe obsługujące przystanki pośrednie.

    2. Nie dalej jak wczoraj widziałem w Wegierskiej Górce plakaty w gablotkach PLK że pociągi do Łodygowic będą docierać tylko od strony Zywca. Nie będzie tego jakaś porażająca ilość, ale będą…

  2. Błatnia to robi za pospiesznego. Katowice Ligota, Tychy, Pszczyna, Czechowice Dziedzice to raptem 4 stację

    1. Tak. Przepraszamy. Ale pozwolimy sobie zostawić tak jak jest żeby nie było, że chcemy udawać, że nic się nie stało. Bo to też nauczka dla nas. Jeszcze raz przepraszamy….

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *