Remont… i potem remont

Trwa ostatni etap remontu fragmentu linii kolejowej pomiędzy stacjami Bielsko-Białą Główna i Wilkowice Bystra. Wykonawcy zadania pozostało już niewiele roboty. Trzeba się jednak spieszyć, bo za kilka dni prace  przeniosą się na kolejny fragment tego szlaku, z tą różnicą, że tym razem pasażerowie będą musieli liczyć się z większymi uciążliwościami niż ma to miejsce do tej pory.


Nowy tor w kierunku Żywca oraz infrastruktura towarzysząca jest już praktycznie gotowa, Ekipom remontowym pozostało do położenia kilkaset metrów torowiska w rejonie stacji Bielsko-Biała Lipnik. Dzisiaj przejeżdżając tamtędy dwukrotnie widzieliśmy pełne zaangażowanie sprzętu i ludzi w realizacje zadania. To ostatnie dni trwającego od ubiegłego roku remontu na odcinku Bielsko-Biała Główna – Wilkowice Bystra. W tym czasie oba tory zostały wymienione i odrestaurowane zostały wszystkie stacje i przystanki. Wracając jednak do kończących się prac, Tym razem liczy się tutaj jak najszybsze ukończenie zaplanowanych robót. A dlaczego?

Według zapowiedzi PKP PLK od 17 kwietnia do 28 maja planowane jest ze względu na prace remontowe całkowite zamknięcie dla ruchu odcinka Wilkowice Bystra – Żywiec. Oznacza to prawie półtora miesiąca zastępczej komunikacji autobusowej dla pasażerów linii S5, a dla przewoźnika konieczność kierowania sporymi objazdami taboru koniecznego do utrzymania połączeń kolejowych na odcinku Żywiec – Zwardoń, który w czasie „odcięcia” tego odcinka od świata będzie nadal prowadzony. Z tego też powodu, w czasie majówki pociąg OsP Ornak pojedzie z Katowic do Zakopanego przez Wadowice i Kalwarię Zebrzydowską z pominięciem szlaku Żywiec – Sucha Beskidzka.

ppz: Tor w kierunku Żywca został już do położenia tylko w rejonie przystanku Bielsko-Biała Lipnik

6 komentarzy

  1. Coś się chyba redaktorowi nieźle pokiełbasiło .

    Na odcinku BB -Lipnik Wilkowice Bystra jest jeszcze do wykonanie kupę prac i to dość skomplikowanych i czasochłonnych .
    -Tor nr 1 jest gotowy tylko na odcinku ok 2 km miedzy BB Lipnik a BB Leszczyny dalej go na razie nie ma !!! -Tak samo jak sieci trakcyjnej itd .
    -Miedzy Mikuszowicami a Wilkowicami budowane są 2 nowe mosty w torze numer 1 .
    Stacja – Wilkowice Bystra puki co jest nietknięta poza peronem 2 i torami przy nim a tam są jest całkowicie do przebudowy obie głowice rozjazdowe . Do postawienia jest także nowa sieć trakcyjna .
    W Lipniku także będzie zmiana układu rozjazdów .
    -Brakuje peronów na torze nr 1 w Lipniku i Mikuszowicach .
    -W rozsypce jest SRK szczególnie SSP .

    Wiec tej roboty jest dużo nie nawet bardzo dużo .

    1. A nie jest tak, że te roboty są zaplanowane na dłuższy czas? W końcu i tak pociągi nie będą tą trasą kursować

  2. Przejeżdżałem dzisiaj przez przejazd przy stacji Wilkowice Bystra i widziałem, że szykuje się tam duża zmiana układu torowego na wjeździe od Bielska. Na oko widać, że nie jest realne zakończenie tych robót do 17-go bm.

  3. Dodam jeszcze informację z niedzieli (8-go). Tor w kierunku Żywca na odcinku B-B Leszczyny ul. Przędzalnicza do B-B Mikuszowice ma wykonane i wyrównane podłoże pod tłuczeń. Na połowie odcinka jest wysypany tłuczeń i postawione słupy trakcyjne. Na całej długość odcinka na poboczu torowiska są rozłożone, przygotowane do ułożenia podkłady strunobetonowe. W mojej ocenie jest szansa, że do końca kwietnia ułożą nowy tor.

  4. Zamknięty ma być tylko odcinek Wilkowice Bystra – Łodygowice. Z Łodygowic do Zwardonia i w drugą stronę pociągi mają w większości przypadków jeździć

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *