I znów zrobiło się zielono

Wiosna zaatakowała i zanim jeszcze rozpoczął się proces zakwitania roślin i drzew, to na naszych torach znów zrobiło się zielono. Wszystko za sprawą dwóch jednostek EN71 sprowadzonych tu z Kolei Mazowieckich, które znów pojawiły się na liniach obsługiwanych przez Koleje Śląskie.


Z tymi pociągami z Mazowsza to jest tak, że wyjeżdżają na nasze tory gdy mija termin dostawy nowej jednostki serii Elf2, a ta nie dojeżdża na czas. Wówczas sprowadzone swego czasu czteroczłonowe EN71 pracują u nas w formie pogotowia ratunkowego. Potem pojawia się nowy pociąg i zielone pojazdy znikają, by za kilka tygodni znów wrócić.

Tym razem mazowieckie jednostki jeżdżą w zastępstwie czteroczłonowych elfów drugiej generacji, których po prostu jeszcze nie ma.  Pesa w ramach zawartego kontraktu ma dostarczyć jeszcze 10 pociągów 22WEd.  Na razie przyjechały tylko dwie takie jednostki.  Powinno ich być już nieco więcej ale skoro ich nie ma, to zielone EN71 znów postawione zostały w stan gotowości. 

Rotacja taborowa w KŚ z różnych powodów jest dość spora. Pewną próbę wyjaśnienia sytuacji dlaczego np. długich elfów jest więcej w Bydgoszczy niż w Katowicach przedstawimy Wam po południu.

3 komentarze

  1. Mam pytanie… Czy w związku z tym, że PESA znów dostarcza nam wagony Kolei Mazowieckich to znaczy, że nie zapłaci kar za nieterminowość dostarczenia nowych jednostek? Czy ktoś się orientuje jak było w „kontrakcie”?

  2. Tak, jeżeli dostarcza zastepcze sklady nie zaplaci kar za czteroczlony. Za dwuczlony zaplaci jakas kare

  3. Ale że pociągi 40989, 94159 i 40930 zostały odwołane z powodu braku taboru to oczywiście nikt nie pisze. Co to za polityk taborowa? Jeździły EN57 nie słyszałem, żeby cokolwiek zostało odwołane. Kto w ogóle oddaje 3 jednostki, w zamian za dostarczenie 1? Mówiłem, że tak dalej nie pociągną. Rozpoczną się odwołania, ZKA…chyba łatwiej jest odstraszyć pasażerów tak, niż starymi jednostkami. Była możliwość odkupienia jednostek od Kolei Mazowieckich, nie. Jest możliwość od Przewozów Regionalnych, nie. Dlaczego np.EN81 stoi bezczynnie? Brawo KŚ. Oprócz nowych składów nic się w tej spółce od 2013 roku nie zmienia. Prezes chyba naprawdę nie ma pojęcia o robocie na kolei.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *