Czego oko nie widzi

Są dwa rodzaje zmian. Widoczne i niewidoczne. Te drugie to takie, które dzieją się, ale nasze oko nie ma szans ich dostrzec albo odbywają się w takim tempie, że są widoczne dopiero po podsumowaniu pewnego okresu czasu. I w tej drugiej opcji bierzemy od kilku miesięcy udział. 


Czekając wczoraj w pociągu S5 na odjazd, obserwowałem przez okno funkcjonowanie katowickiego dworca popołudniową porą. Szczególnie tego co na niego wjeżdża i wyjeżdża. Tu koło mnie wpadł na chwilę długi elf kursujący po S1. Jak odjechał, to na sąsiednim peronie zauważyłem jednego z już trzech nowych, najkrótszych elfów, który szalał na S8. Jeszcze dalej widziałem krótkiego impulsa i elfa,  no właśnie, jak go teraz nazwać? Mówię o EN76. Krótkiego? Był krótki, ale są już krótsze. No i została na razie wersja – starego. Tak, starego. Bo jednostki 22WE (EN76) powoli staną się jednym ze starszych typów pociągów zameldowanych na Raciborskiej. Ten naprawdę fajny obraz taborowy uzupełniało to w czym siedziałem. Czyli flirt.

Po bodajże ósmym pociągu który przewinął się przez dworzec zadałem sobie pytanie – chłopie, czego ci tu brakuje? Odpowiedź brzmiała. EN57. Nie było wczorajszego popołudnia żadnego w pobliżu mojej osoby, choć zawsze miałem wrażenie że ściągam jakimś ukrytym w sobie czymś te jednostki do siebie. Tymczasem właśnie żegnamy się z trzema z nich i świadomość że będzie ich już tylko mniej, pokazuje jak toczy się proces wymiany taboru w Kolejach Śląskich.  

Tak powiem szczerze, że dopiero wczoraj dotarło do mnie, że już w tej transformacji taborowej bierzemy udział. Pewno wielu powie że odbywa się to za wolno. Może mają rację, ale dla mnie ważniejsze jest to, że nikt już nie może powiedzieć, że nie dzieje się nic. Szczególnie zakamuflowani mistrzowie klawiatury, którym zawsze i wszędzie coś nie pasuje. Zresztą ekipa jest tak zakamuflowana, że i tak wszyscy już wiemy co to za kolesie. Praktycznie z imienia i nazwiska. 

Im też, ale przede wszystkim naszym Czytelnikom, Sympatykom i Współpracownikom, a także Przyjaciołom naszego portalu składam w imieniu Redakcji – Wesołych, Spokojnych i Zdrowych Świąt Wielkanocnych.

Jerzy Gościński

9 komentarzy

  1. Wesołych Świąt 🙂 Jakby nie było obecnych 8 Elfów II trudno już nie zauważyć , ja niestety mieszkając w Wodzisławiu i mając okno na tory muszę ciągle patrzeć na Bohumińskie „kible” ale i na szczęście zmierzające do Chałupek Impulsy . Dwa światy 🙂

  2. Lezka w oku sie kreci,w latach 70-80 chodzilem na stacje / opolskie/ popatrzec na ukladanie skladow towarowych, Osobowe chodzily do Kudowy, Lublina Krakowa , Strona Slaskiego . dzis za miesiac pojedzie sklad Kedzierzyn Kozle- Klodzko.Polaczenie nieskomunikowane i tylko w sobote i niedzele. Powiedza potem ze nie rentowne i wywala z rozkladu 2018/2019.Cieszcie sie tym co macie Magistrala Podsudecka przechodzi do Lamusa. Redakcjo droga piszcie o tym !!

  3. Do Sędziszowa po 14 i przed 16 tylko EN57. 🙂 Na Bielsko – Kraków większość na EN57. 🙂

      1. Dzięki za wybawienie z „opresji”, jeśli chodzi o komentarz pana Jakuba. Bo naprawdę nie wiedziałem jak się do tego odnieść

        1. @dddbb: Należy mieć świadomość, że kolej w województwie śląskim to nie tylko przewoźnik Koleje Śląskie. Wiele połączeń obsługują PRy i nie ma o tym ani słowa na łamach tego serwisu.

          Natomiast szkoda, że śląski przewoźnik nie honoruje sieciowego miesięcznego PR. Oczywiście to wszystko „w trosce o dobro pasażera”…
          KD potrafią, KŚ nie.

          1. Przykro mi że Pan nie zrozumiał tego felietonu i to, że ten serwis nie widzi innego przewoźnika to działanie celowe i w pełni świadome. Nie chce mi się tłumaczyć o co chodzi w tym tekście bo Pan też nie za bardzo chce zrozumieć. Generalnie chodziło o to co widziałem na dworcu w Katowicach a że widziałem to co widziałem to nie chciało mi się zaginać czasoprzestrzeni. A Pan swoje…

  4. Panie Jurku. Doskonale rozumiem przesłanie tegoż artykułu. Dot. on procesu zaniku EN57 w KŚ, ale wielka szkoda, że fakt istnienia PR jest całkowicie przemilczany. Rozumiem – partnerem serwisu są KŚ, ale nazwa serwisu „Silesia Info Transport” sugeruje tematykę transportową w województwie śląskim, a PR też realizują przewozy. I nie jest to bynajmniej pojedyncze połączenie. Miłego wieczoru.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *