A tuż obok nas…

W maju za ponad 122 mln zł rozpocznie się rewitalizacja linii Nysa – Opole. Podróż pociągiem skróci się o prawie połowę i potrwa około 50 minut. Ponad 80% środków na ten cel pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020. To jedna z wielu inwestycji, która zostanie przeprowadzona dzięki staraniom i finansowaniu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego.


48 kilometrów torów do wymiany, modernizacja przejazdów kolejowych, wiaduktów, mostów i przepustów, przebudowa stacji w Szydłowie i Łambinowicach, to najważniejsze prace rozpoczynającego się w maju remontu linii kolejowej miedzy Opolem a Nysą. Przewiduje się również utworzenie nowych przystanków: Nysa Wschodnia i Goszczowice. Przebudowane będą perony w Chmielowicach, Komprachcicach, Tułowicach, Sowinie, Budzieszowicach, Jasienicy Dolnej, Mańkowicach, Kubicach i Wyszkowie Śląskim.

Z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego 2014-2020 na ten cel przekazano 102 miliony złotych – Umowę podpisaliśmy już w grudniu ubiegło roku. Koszt całej rewitalizacji to 122 miliony złotych. To pokazuje, że nie byłoby tej inwestycji, gdyby nie dofinansowanie z RPO. Jest to najważniejsza inwestycja kolejowa realizowana przez Polskie Linie Kolejowe ze wsparciem ze strony urzędu marszałkowskiego w naszym województwie – mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa.

Dzięki lepszym torom i nowym urządzeniom zabezpieczającym ruch, zwiększy się przepustowość na trasie. Pociągi osobowe pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe 100 km/h – Jest to bardzo istotna trasa dla województwa opolskiego.

Wykonawcą prac remontowych będzie Skanska S.A. Umowa będzie realizowana w systemie „projekt i budowa”, co oznacza, że wykonawca opracuje dokumentację projektową i uzyska wszystkie niezbędne decyzje i uzgodnienia dla przeprowadzenia robót budowlanych.

Dodajmy, że samorząd województwa opolskiego zaplanował trzy inwestycje we współpracy z PKP Polskie Linie Kolejowe. Zmodernizowane powinny zostać jeszcze trasy Nysa – Brzeg i Opole – Kluczbork.

Szymon Ogłaza zapowiada kolejne finansowe wsparcie dla PKP PLK – Jesteśmy zgodni do przekazania pieniędzy na przygotowanie studium wykonalności dla linii kolejowej łączącej Racławice Śląskie z Raciborzem. Powiat głubczycki jest wyłączony kolejowo, a my chcemy przywrócić te trasy – dodaje.

One comment

  1. A w naszym województwie cisza.Linia nr 179 poszla do lamusa.Potoki pasażerów na Górnym Śląsku są liczniejsze niż na Śląsku Opolskim lecz nasi decydenci komunikację masową od wielu,wielu lat nie traktują poważnie.Do tego dochodzi niechęć „centrali” dla naszego regionu.I tak zostanie zapewne na wieki.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *