Kolejne dwie stówy na CMK…

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę za prawie 129 mln zł na modernizację stacji w Idzikowicach na Centralnej Magistrali Kolejowej. Pociągi pojadą sprawniej i szybciej – do 200 km/h. To kolejny etap modernizacji CMK i przygotowanie linii do jeszcze wyższych prędkości, które mają na LK 4 obowiązywać w przyszłości.


Modernizacja w Idzikowicach obejmie 12 km kompleksowej przebudowy torów i wymianę sieci trakcyjnej. Stacja będzie przygotowana do przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością 200 km/h, natomiast pociągi towarowe pojadą z prędkością 120 km/h. W ramach inwestycji zaplanowano także zabudowę komputerowych urządzeń sterowania ruchem oraz budowę nowej nastawni. Planowany jest również montaż 40 rozjazdów, w tym 12 dostosowanych nawet do prędkości 250 km/h. Modernizacja realizowana będzie w systemie „projektuj i buduj” w latach 2018-2020 w ramach projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Jej finansowanie zapewniono ze środków budżetowych. Wykonawcą prac o wartości ok. 129 mln zł netto jest Budimex S.A.

Przypomnijmy, najszybszą jak dotąd linią kolejową w naszym kraju, realizowane są pasażerskie połączenia z Warszawy i Trójmiasta do Katowic, Krakowa i Wrocławia. Mieszkańcy naszego regionu  mają około 10 połączeń dziennie realizowanych tym szlakiem (kategorii EIP, EIC i IC), do tego 4 szybkie pociągi kursują tędy z Częstochowy do Warszawy. Kolejna inwestycja na CMK na podnieść możliwości linii  – umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stacje do prędkości 200 km/h, docelowo w przyszłości do 230/250 km/h.

To kolejny etap prac na CMK. W lutym oddane zostało dla podróżnych nowe przejście podziemne na stacji Włoszczowa Północ. PLK wybudowały również nowy posterunek odgałęźny w Pilichowicach i została przebudowana stacja Olszamowice. Wartość realizowanych w 2017 r. prac na CMK to 162 mln zł. W tym roku planowane jest także m.in. rozpoczęcie budowy drugiego peronu na stacji Opocznie Południe.

ppz: Linia kolejowa nr 4 – Centrala Magistrala Kolejowa (fot. PKP PLK)

 

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *