EZT na ogniwa paliwowe

Siemens i Ballard wspólnie opracowują napęd ogniw paliwowych dla pociągów. Niemieckie Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej wsparło projekt kwotą 12 milionów Euro. Punktem odniesienia będzie regionalna i podmiejska platforma pociągów Siemens Mireo. Jest to projekt, który wprowadzać ma zerową emisję na liniach niezelektryfikowanych.


Siemens, Ballard Power Systems Inc. oraz kanadyjski producent ogniw paliwowych, wspólnie opracowują napęd na ogniwa paliwowe dla platformy pociągów Siemens Mireo. Celem współpracy jest opracowanie nowej generacji ogniw paliwowych. Niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) będzie wspierać ten projekt, który nosi nazwę „Krajowy program innowacji technologii wodorowych i ogniw paliwowych„. Program będzie koordynowany przez Krajową Organizację ds. Technologii wodorowych i ogniw paliwowych (NOW GmbH).

Obserwujemy gwałtowny wzrost zapotrzebowania na technologię napędów bezemisyjnych, które dotyczą wszystkich sektorów transportu pasażerskiego i towarowego, czy to pociągów, tramwajów, autobusów czy ciężarówek – mówi Randy MacEwen, prezes i dyrektor generalny Ballard Power Systemy.

– Nasza współpraca z firmą Ballard stanowi decydujący krok w kierunku zastąpienia pojazdów szynowych zasilanych silnikiem diesla pojazdami bezemisyjnymi w celu zapewnienia zrównoważonej i przyjaznej dla klimatu mobilności w perspektywie długoterminowej. Chcemy być w stanie zaoferować naszym klientom elastyczne rozwiązania pociągów, które różnią się w zależności od warunków regionalnych i możliwości technicznych, dla różnych rodzajów lokalnych szlaków kolejowych – mówi Sabrina Soussan, dyrektor generalny Siemens Mobility Division.

Długoterminowym celem współpracy jest opracowanie modułowego i skalowalnego systemu trakcyjnego z ogniwami paliwowymi, które zostaną zintegrowane z platformą pociągu Mireo. Dzięki takiemu systemowi Mireo może elastycznie działać na różne sposoby – akumulatorowo-elektryczne, a także na trasach bez linii napowietrznych – za pomocą napędzanych wodorem pociągów. Technologia ogniw paliwowych ma być gotowa do użytku do 2021 r., A jej integracja z dodatkowymi platformami pojazdów będzie następować.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *