Tak jeszcze nie było

Coraz bliżej pierwsza korekta tegorocznego rozkładu jazdy. To już w najbliższą niedzielę. Praktycznie już od tego dnia czeka nas mały komunikacyjny zawrót głowy, bo niektóre pociągi pojadą trasami sobie dotąd nieznanymi. Wszystko przez rozpoczynający się na torach wiosenny szał remontowy. 


To zjawisko będzie dotyczyć głównie pociągów PKP Intercity, wyjeżdżających od nas i przyjeżdżających tutaj od strony Warszawy. W związku z zaplanowanymi pracami w rejonie Dąbrowy Górniczej większość pociągów kategorii IC i TLK zostanie skierowane na trasy objazdowe przez Sosnowiec Południowy i Mysłowice. Generalnie będzie obowiązywać taka zasada – w kierunku stolicy pojedziemy linią 62 przez wschodnie rejony Dąbrowy Górniczej którędy pociągi wrócą na LK 1. W przeciwnym kierunku pociągi nie zjadą w kierunku Sosnowca Południowego tylko dotrą do Katowic przez Mysłowice. Relacje EIP i EIC pojadą natomiast w tradycyjnej formule, remontowaną trasą przez Będzin i Dąbrowę Górniczą

Jak wynika z tego co napisane jest w rozkładzie jazdy, przejazd okrężną trasą do Zawiercia z Katowic zajmie około 10  minut więcej niż tradycyjnie,  LK 1. W przeciwnym kierunku z wykorzystaniem Mysłowic ten czas wydłuży się do około godziny, czyli 20 minut dłużej niż nominalnym szlakiem.

Jutro przedstawiamy Wam bardziej szczegółowy harmonogram zamknięć na torach, z którymi przyjdzie się nam borykać w okresie od marca do czerwca i z poinformujemy co na to wszystko Koleje Śląskie.

7 komentarzy

  1. Dlaczego nic nie pisze o inwestycjach i dlaczego są te objazdy. Przecież w Dąbrowie Górniczej stacje od 12 marca rozpoczną wielką inwestycję, a tu cisza. A co do rozkładu jazdy. PKP IC jakoś udało się zmienić plan, a jak zwykle w Kolejach Śląskich są kombinacje. Po co kierować osobówki do Dąbrowy Górniczej i przesiadać ludzi na ZKA. Lepiej byłoby przetrasować te pociągi przez Mysłowice albo Sosnowiec Południowy dalej do Zawiercia. A ZKA uruchomić od stacji Sosnowiec Południowy albo od Dąbrowy Górniczej Ząbkowic, zawsze nie było problemów z tym, a teraz takie kombinacje. W ogóle jak zobaczyłem rozkład jazdy to nie wiem kto go układał. Większość pociągów jadących z Częstochowy w tej chwili nie ma skomunikowania z pociągami do Rybnika, Zwardonia i Tychów Lodowiska.

    1. Bo Koleje Śląskie muszą obsłużyć przystanki: DG Gołonóg, Dąbrowę Górniczą, Będzin Ksawera, Będzin Miasto, Będzin, Sosnowiec, a IC nie musi

      1. Niektórzy potrafią tylko narzekać. Ale na szczęście KŚ nie zostawią pasażerów bez środka zastępczego. W końcu wyobraź sobie, na pominiętych przystankach też wsiadają ludzie, mają nawet bilety miesięczne.

    2. Kilkakrotnie pisaliśmy o inwestycjach w Dąbrowie Górniczej. I to tych „tramwajowych” i „kolejowych”. Natomiast to jest informacja jak w związku z tym pojadą pociągi…

  2. A właściwie jak to jest możliwe, że na linii dwutorowej przy remoncie trzeba wprowadzać ZKA?

    1. Jak jest długi szlak jednotorowy, gęsta siatka połączeń to albo pasażer ma zapewnioną zka albo idzie na własnych nogach. Dodatkowo wszystko utrudniają roboty w samych Ząbkowicach. Widocznie przewoźnik jest na tyle odpowiedzialny, że nie zostawi swoich klientów na pastwę losu. Na tym kawałku parę lat temu też była zka. Czasem proszę pana inaczej się nie da. Chyba że lotniczy transport zastępczy.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *