Jest, ale go nie ma

W sobotę do Katowic dotarła pierwsza jednostka 22WEd, czyli nowy, czteroczłonowy pociąg serii Elf2. Jednak na jej debiut na torach trzeba będzie jeszcze trochę poczekać.


– Łącznie ma on 340 miejsc dla podróżnych, w tym 190 miejsc siedzących. W ramach całości zamówienia Województwo Śląskie kupiło 12 takich pojazdów – 10 w ramach zamówienia podstawowego, oraz 2 w ramach zamówienia dodatkowego – informują na swoje stronie KŚ.

To, że pociąg przybył nie znaczy, że natychmiast zostanie skierowany do ruchu liniowego i obsługi pasażerów. Jednostka 22WEd-001 musi zostać podana wszelkim procedurom, które wynikają z racji swojej nowości i bycia pierwszym danego rodzaju. Muszą zostać przeszkoleni maszyniści, choćby dlatego, że takim pociągiem nie mieli jeszcze okazji jeździć. Pozostaje również kwestia, równie ważna, umieszczania w jednostce wszystkich informacji i regulaminów które muszą być dostępne dla podróżnych na pokładzie każdego pociagu.

To szósta jednostka dostarczona przez Pesę, w ramach kontraktu zawartego w 2016 roku pomiędzy bydgoskim producentem a Kolejami Śląskimi i Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego, opiewającego na produkcję i dostawę łącznie 19 nowych jednostek Elf2. Do tej pory dostarczonych zostało pięć pojazdów – trzy 21WEa (jednostki trzyczłonowe) i dwie jednostki 34WEa (jednostki dwuczłonowe).

Sumując, pierwszy czteroczłonowy Elf2 już dotarł. Tylko zanim skorzystamy z jego usług musimy się jeszcze uzbroić w cierpliwość..

*Fot. Koleje Śląskie 

6 komentarzy

  1. Ten pociąg już dawno by kursował, gdyby dotarł do nas na czas. Jego dostawa jest opóźniona o prawie 5 miesięcy…
    Ciekawe, kiedy dojadą pozostałe opóźnione 3 sztuki?

  2. Dziwna sprawa s tymi składami. Na żaden inny skład czy Pesy czy innej produkcji aż tak długo nie czekano. A tak przy okazji każdy następny rodzaj pojazdu szynowego musi przechodzić te długotrwałe testy w Żmigrodzie, czy tylko te pierwsze wyprodukowane?

    1. Pojazd nie różni się niczym (tak podejrzewam) od 21WEa czy 34WEa jednak musi mieć dodatkowy papier na dopuszczenie do ruchu tak więc pewnie temu tyle zamieszania. Skoro pojazd jest już w KŚ papiery dostał, a skoro je dostał to jedynie należy przeszkolić na niego pracowników co jest trochę fikcyjne, bo jak mówię poza długością składy nie różnią się niczym od 21WEa czy 34WEa

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *