Karty zostały odkryte

Wczoraj w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w Katowicach odbyło się spotkanie przedstawicieli Zespołu ds. Transportu Kolejowego Śląska Cieszyńskiego ze Stanisławem Dąbrową, Wicemarszałkiem Województwa Śląskiego. W jego trakcie na ręce wicemarszałka przekazano obszerny raport, ukazujący wszystkie argumenty za przywróceniem do ponownego życia linii kolejowej nr 190 z Bielska-Białej do Cieszyna.


O obszernym raporcie, stworzonym pod redakcją Szymona Oleksiuka przez Zespół ds. Transportu Kolejowego Śląska Cieszyńskiego, w którym zawarto wszelkie informacje, opracowania, wyniki badań i inne rzetelne argumenty mające wpłynąć na przyszły ciąg decyzji, których finałem ma być przywrócenie ruchu kolejowego pomiędzy Bielskiem-Białą a Cieszynem, pisaliśmy kilka dni temu na okoliczność ostatniego spotkania zespołu w cieszyńskim starostwie w artykule Raport mniejszości.

Przedłożony wczoraj w UMWŚ raport ma przekonać organy odpowiedzialne za transport zbiorowy w województwie do wpisania szlaku kolejowego z Bielska-Białej do Skoczowa do Planu Transportowego Województwa Śląskiego. To z kolei sprawić ma umożliwienie podjęcia kolejnych działań w przyszłości, mających przywrócić kolejowy ruch pasażerski na całej długości linii 190, czyli z Bielska-Białej do Cieszyna.

Na wczorajszym spotkaniu stawili się niemal w komplecie przedstawiciele samorządów zainteresowanych przywróceniem kolei na wspomnianej linii. Byli także radni wojewódzcy z okręgu bielskiego i cieszyńskiego. We wspomnianej wyżej relacji ze spotkania, które odbyło się kilkanaście dni temu w starostwie cieszyńskim, zobowiązaliśmy się wtedy do publikacji wspomnianego opracowania. Dzisiaj niniejszym to czynimy TUTAJ.

Więcej o tym co oznacza przekazanie raportu do UMWŚ oraz prognozowany przebieg kolejnych zdarzeń przedstawiamy w jutrzejszym felietonie.

4 komentarze

  1. Uwaga na kiełbasę wyborczą. Teraz w 2018 gdy zbliżają się wybory, wielu samorządowców może mówić, że jest potrzebna i że musi zostać odtworzona, że ma potencjał itd. A potem po wyborach znów porzucą temat. Mam tu głównie na myśli szczebel powiatowy a zwłaszcza wojewódzki, bo w gminach położonych przy linii raczej nie ma wątpliwości, że na reaktywacji trasy jak najbardziej zależy.
    PS Świetne opracowanie, widać że ktoś włożył mnóstwo wysiłku, aż miło się czyta. I przede wszystkim są to w dużej mierze konkrety.

  2. Super opracowany materiał. Ktoś naprawdę bardzo się postarał i włożył w to mnóstwo pracy. Urodziłem się w Bielsku-Białej i mieszkam w tym mieście 45 lat, a po przeczytaniu uzyskałem masę informacji, których nigdy nie znałem…
    Mam nadzieję, że przyczyni się do reaktywacji linii. Gdyby przejazd po remoncie między Bielskiem-Białą, a Cieszynem wynosił 40 minut – na pewno byłoby bardzo duże zainteresowanie podróżnych.

    Pozdrawiam!

  3. To jest duża sprawa.
    Gdyby takie opracowanie było dostępne w czasie spotkań w Cieszynie w 2015, to może odcinek Bielsko -Skoczów też by się załapał do budżetu RPO. Niestety wtedy go pominięto i to będzie ciążyć, bo RPO tej perspektywy jest zamknięte a w ramach środków na utrzymanie PLK tego odcinka nie udostępni do ruchu. Co by nie mówić to kluczową sprawą jak zawsze są pieniądze, a tych jak na razie dla odcinka Bielsko – Skoczów nie widać.

  4. Skoro PIS dorzucają do Kolei 17 miliardów złotych do 2023 roku to aż się prosi aby z 17 miliardów cześć trafiła na Podbeskidzie na linie 190 Bielsko-Biała – Skoczów, na budowę zupełnie nowej nitki linii kolejowej do Szczyrku, wiecie czemu, horror komunikacyjny w Szczyrku z powodu otwarcia części kompleksu narciarskiego przez Słowaków.
    No i na remont linii Zywiec -Sucha Beskidzka i będzie dobrze.
    Ale właśnie zbliżają się wybory samorządowe i podobnie jak 4 lata temu stare kotlety są ponownie odgrzewane, ale po wyborach nikt nie zamierza burzyć spokoju tak w PKP PLK jak i na Wiejskiej w Warszawie.
    A to wielki błąd ponieważ wzrost gospodarczy i więszke dochody w budżecie państwa wiecznie trwać nie będą i żeby za parę lat politycy nie powiedzieli, że ten region przespał szansę na odbudowę linii 190 w latach 2015-20.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *