Koleje Śląskie zapraszają do dialogu

Koleje Śląskie opublikowały wczoraj ogłoszenie o zamiarze przeprowadzenia Dialogu Technicznego w przedmiocie „Zapewnienie utrzymania oraz opracowanie systemu utrzymania taboru kolejowego eksploatowanego przez Koleje Śląskie sp. z o. o.


Celem ogłoszonego dialogu technicznego, jest uzyskanie szczegółowych informacji od jego uczestników, które pozwolą przygotować specyfikację warunków zamówienia dla przetargu, którego podmiotem będzie: „Zapewnienie utrzymania oraz opracowanie systemu utrzymania taboru kolejowego eksploatowanego przez Koleje Śląskie sp. z o. o”.

Wśród informacji na temat kwestii związanych z przedmiotem zamówienia, Koleje Śląskie wyszczególniły m.in:

  • zarządzania pojazdami na bocznicy Katowice Zachód (bezkolizyjne lokowanie pojazdów na torach odstawczych, niezakłócające procesu utrzymania, wykonywanie manewrów)
  • inwestycje – rozwój zaplecza technicznego w lokalizacji Katowice,
  • rozwój systemu informatycznego funkcjonującego w KŚ pod kątem analizy danych dotyczących zakresu napraw, pracochłonności, czasu oczekiwania, zużycia materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych, ewidencja parametrów pomiarowych wynikających z DSU,
  • ustandaryzowanie DSU (dokumentacja systemu utrzymania) dla wszystkich pojazdów spółki: wspólne szablony dla różnych typów pojazdów, cylków przeglądów w zakresie czasowym/przebiegowym,
  • ustalenie podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie dla poziomów utrzymania P1-P5
  • określenie modelu mycia zewnętrznego pojazdów (potencjalna inwestycja w myjnię całoroczną), czyszczenia okresowego (wewnętrznego) pojazdów
  • kwestie dotyczące działania operacyjnego, w tym udział w krótko i długoterminowym budowaniu obiegów pojazdów pod kątem procesu utrzymania.

Na wnioski o dopuszczenie do udziału w dialogu technicznym, Koleje Śląskie będą czekać do 23 lutego 2018 roku, do godziny 13:00

4 komentarze

  1. Dlaczego między torami w pobliżu dworca w Katowicach panuje taki bajzel? Jakieś stare podkłady kolejowe, krzaki, rozwalone „domki”. Wysprzątanie tego to chyba nie jest wielki koszt – obecnie wjazd do Katowic przypomina Bangladesz.

    1. Widać taki wizerunek terenów kolejowych odpowiada PKP S.A. i jego spółkom zależnym. KŚ nic do tego.

  2. Nie widzę tu dialogu technicznego z zakresu pojazdów szynowych. Nadal jest problem z deficytem pojazdów. Co do zarządzania pojazdami na bocznicy Katowice Zachód to przedewszystkim Koleje Śląskie powinny pomyśleć o torze, który biegnie obok linii 656. Ten tor powinien zostać odbudowany, to tor który w razie jakiejkolwiek awarii posłuży jako awaryjny, na podstawianie i zestawianie składów ze stacji Katowice. Co do rozwoju zaplecza technicznego, jedna baza w Katowicach to zdecydowanie za mało. W razie jakichkolwiek zdarzeń ciężko jest gdziekolwiek odstawić tabor lub wysłać rezerwę. Dodatkowe bazy powinny się znajdować w Gliwicach, Bielsku Białej, Częstochowie i Rybniku. Co do uruchomienia myjni-CZEKAMY NA NIĄ Z NIECIERPLIWOŚCIĄ.

    1. Każda kolejna baza to kolejne wydatki, na które po prostu Koleje Śląskie nie stać. Gdyby było wspracie ze strony właściciela to można by o czymś takim myśleć.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *