Wrócił kolejny tabor po P4

Kolejna dobra informacja dla Kolei Śląskich. Wczoraj wieczorem do Katowic przyjechała jednostka EN57AKŚ-1178. Pociąg przeszedł naprawę czwartego poziomu utrzymania, za którą odpowiedzialny był ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A.


Za wykonanie usługi naprawy czwartego poziomu utrzymania dla pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57AKŚ oraz dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN71AKŚ wraz z dostosowaniem systemów do obowiązujących przepisów prawa, odpowiedzialny jest ZNTK „Mińsk Mazowiecki”. W chwili obecnej na terenach tegoż zakładu przebywa jeszcze jednostka EN57AKŚ-730, która również przejdzie przegląd P4.

Natomiast od jakiegoś czasu z pasażerami kursują już także składy EN71AKŚ – o ich powrocie z P4 informowaliśmy TUTAJ.

Aktualizacja 18:00

Dzięki uprzejmości jednego z naszych Czytelników, prezentujemy zdjęcia jednostki EN57AKŚ-1178 po naprawie P4

* Fot. Michał K.

9 komentarzy

  1. Dzięki.
    To pozostaje jeszcze 223 do ustalenia.

    Jako ciekawostka dziś na terenie Pesy widziałem 27WEb-003 (wyglądała na gotową, ale jeszcze bez daty) i EN76-005 wciąż w NA, z rozbitym czołem.

  2. Ciekaw jestem czy w trakcie tej naprawy zrobili coś z wyjącymi wentylatorami nadmuchu powietrza.
    Wczoraj jechałem takim samym turbo klopem do Zakopanego i spowrotem.
    Te wentylatory to jest jakiś absolutny dramat ! To wyje jak odkurzacz ! Na dodatek układ który tym steruje nie ma żadnej histerezy i załącza się to gówno co kilka sekund w przypadkowych odstępach czasu.
    Do tego dochodził też potworny hałas, chyba z wentylatorów chłodzenia silników albo falowników (akurat siedziałem w wagonie napędowym) Nie wspomnę o hałasie od archaicznych wózków – no ale w klopie tak już musi być.
    Dobrze że miałem słuchawki którymi zatkałem uszy bo nie wytrzymałbym tych 4 godzin w takim hałasie.
    Chwała KŚ-om że zrobiły to połączenie Kato-Zako, ale turbo klop, absolutnie nie nadaje się na tak długą trasę. Już bardziej cichy i komfortowy byłyby zwykły kibel z rozruchem oporowym i ze znacznie wygodniejszymi siedzeniami z dermy.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *