Powrót długiego elfa

Wczoraj do Katowic wróciła jednostka 27WEb-006. To pierwszy z najdłuższych składów jakimi dysponują Koleje Śląskie, który przeszedł naprawę na czwartym poziomie utrzymania, za którą odpowiedzialny jest producent pociągów, czyli PESA Bydgoszcz S.A.


Powrót wysokopojemnej jednostki na Śląsk, to bardzo dobra informacja dla pasażerów Kolei Śląskich, jak i dla samego przewoźnika. Braki w jednostkach 27WEb, jak zwykle najbardziej odczuwalne są na linii S1 (Częstochowa – Katowice – Gliwice), gdzie składy te kursują najczęściej.

To dopiero pierwszy długi elf, który wrócił z Bydgoszczy po naprawie czwartego poziomu utrzymania. Dlaczego dopiero? Zgodnie ze specyfikacją rozstrzygniętego przetargu, pierwsza jednostka 27WEb pojechała do producenta w połowie sierpnia. Pociąg 27WEb-006 wrócił więc do przewoźnika po ponad pięciu miesiącach – a powinien po 80 dniach od daty przekazania…

Wczoraj mimo usilnych prób, nie udało nam się złapać wracającego do Katowic pociągu. Wiemy jednak, że jednostka niemal od razu ma zostać skierowana do obsługi połączeń realizowanych przez Koleje Śląskie. Gdyby zatem udało Wam się uchwycić długiego elfa o numerach 006, to dajcie znać.

Aktualizacja (16:00)

Dzięki uprzejmości jednego z naszych Czytelników, prezentujemy zdjęcia z wnętrza jednostki 27WEb-006 po naprawie P4. Jak widać na poniższych zdjęciach, zmieniła się wizualizacja ekranów i informacji prezentowanych w pociągu.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

* Fot. Martyna K.

Aktualizacja (20:00)

Również i nam udało się dzisiaj „złapać” jednostkę 27WEb-006. Co prawda pora była już późna, ale udało się.

3 komentarze

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *