Żywiec – Węgierska Górka do rewitalizacji

W połowie roku 2019 pojedziemy dwukrotnie szybciej na odcinku Żywiec – Węgierska Górka. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg w formule „zaprojektuj i zbuduj” na rewitalizację powyższego odcinka linii kolejowej nr 139 Katowice – Zwardoń.


Zarządca infrastruktury kolejowej kontynuuje prace inwestycyjne na linii 139 i ogłosił kolejny przetarg na wykonanie rewitalizacji jednotorowego odcinka Żywiec – Węgierska Górka w ramach projektu inwestycyjnego pn.: „Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice Dziedzice – Bielsko-Biała – Zwardoń (granica państwa)”.

Zamówienie obejmuje m.in. przebudowę nawierzchni kolejowej w torze nr 1 od km 77,118 do km 85,400, rewitalizację 14 przepustów i 7 mostów, przebudowę peronów jednokrawędziowych na przystanku osobowym Radziechowy Wieprz, Cięcina Dolna, Cięcina, przebudowę sieci trakcyjnej i modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Obecnie na odcinku pomiędzy Żywcem a Węgierską Górką obowiązuje prędkość 60 km/h. Po zakończeniu rewitalizacji pociągi osobowe mają jeździć tam z prędkością 120 km/h.

Wykonawca zamówienie wykona w formule „zaprojektuj i buduj”. Szacunkowa całkowita wartość projektu to 35,2 mln złotych netto. Zakończenie inwestycji planowane jest na 12 czerwca 2019 roku. Jedynym kryterium oceny złożonych ofert będzie cena. Otwarcie ofert nastąpi 8 marca, jednak zamawiający będzie miał prawie 2 miesiące na podjęcie decyzji. Zwycięzce przetargu poznamy więc najpóźniej 6 maja bieżącego roku.

5 komentarzy

  1. Widać, że na L139 PLK idzie za ciosem.
    Tempo prac realizowanych na odcinku B-B Lipnik – Wilkowice Bystra jest bardzo dobre. Z tego co widać, wykonawca robi bardzo solidnie i wyprzedza harmonogram. Jest szansa, że na odcinku Żywiec – Węgierska Górka będzie podobnie.

    1. Mi się wydaje, że prace na tym odcinku „utknęły” – nie obserwuje dalszego postępu… 🙁

  2. Najpierw wszędzie pisało, że po rewitalizacji będzie podniesiona prędkość szlakowa do 130 km/h, a teraz okazuje się, że będzie 120km/h… 🙁

  3. @Paweł. Prace nie utknęły , tylko jest zima , od marca prace ruszą na całego a od kwietnia planowane jest wstrzymanie ruchu na 1.5 miesiąca w związku z przebudową podg BB Lipnik . W tej chwili wykonawca głównie skupia się na zadaniach związanych z SRK .

    Co do prędkości na odcinku BB Lipnik – WB prace wykonywane są pod prędkość 130 km/h Od Żywca założone jest 120 km/h i jest to tylko założenie bo trzeba by tam zmienić geometrie 9 łuków . Podejrzewam że w najlepszym wypadku zostaną skorygowane 2 łuki . I Będziemy mieć 120 km/h Z Żywca do Cięciny Dolnej z Ograniczeniem do 100 km/h na łukach między Browarem a wiaduktem na S1 . A dalej 80 km/h

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *