Pociągiem KD w głąb Czech

Po Lichkov, Harrachov, Gorlitz i Forst (Lausitz) czas jechać dalej. Koleje Dolnośląskie rozpędzają się i nie chcą już kończyć biegu w stacji Lichkov, a 35 km dalej w Ústí nad Orlicí. Czy to jeszcze rozszerzanie oferty dolnośląskiego przewoźnika czy już ekspansja na zagranicznych torach?


Współpraca Samorządu Dolnośląskiego i Kolei Dolnośląskich z przewoźnikami zagranicznymi jest na dość wysokim poziomie. Mamy bezpośrednie połączenie z Wrocławia do Berlina i dobrze skomunikowane pociągi do Drezna (D), Liberca (CZ) czy Pardubic (CZ). To jednak, dla Kolei Dolnośląskich dalej za mało, dlatego w ubiegłym tygodniu Zarząd KD wraz z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego spotkał się z Hetmanem Kraju Pardubickiego oraz pracownikami czeskich kolei w sprawie wydłużenia trasy pociągów KD z Lichkova do Ústí nad Orlicí.

Dolnośląski przewoźnik chciałby aby pasażer szybciej i wygodniej, bez potrzeby przesiadania się, docierał do stacji Ústí nad Orlicí, która jest doskonałym węzłem przesiadkowym dla wszystkich udających się w kierunku Pragi, Pardubic, Ołomuńca czy Brna.

Czy i kiedy dolnośląskie Impulsy pojadą w głąb Czech, tego pewnie już niebawem się dowiemy.

Fot. Koleje Dolnośląskie

2 komentarze

  1. A może pytanie z innej beczki. Kiedy Koleje Śląskie będą miały taką ofertę międzynarodową jak Koleje Dolnośląskie? Bo narazie mamy tylko rentowne połączenia do Bohumina. W Cieszynie jakiekolwiek skomunikowania pociągów KŚ i ČD nie mają w ogóle znaczenia bo ich po prostu nie ma. Nie mamy również połączeń od Zebrzydowic do Karwiny i bezpośrednich połączeń na Słowację, a starania o dopuszczenie nowego taboru Kolei Śląskich na czeskich torach są dalekie od oczekiwań. Nie rozumiem dlaczego impulsy Kolei Dolnośląskich i Flirty Leo Express zostały dopuszczone. Mamy przecież 35We i 36We oraz EN75, które wystarczy wyposażyć w systemy obowiązujące w Czechach, a jak nie to rozszerzyć ofertę i dalej walczyć jednostkami EN57, albo kupić tak jak KD gotowe na czeskie tory jednostki 45We do obsługi linii S71.

    1. Weekendowe pociągi do Żyliny, przez Zwardoń to byłoby coś. Stamtąd już rzut beretem na Małą Fatrę.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *