Zawartość Pendolino w EIP

Express InterCity Premium na wagonach? Ostatniego czasu jest to coraz powszechniejszy widok. Z dnia na dzień na tory wyjeżdża mniej ED250, przez co w zastępstwie dostajemy składy wagonowe, które odbiegają od standardów z pociągów Pendolino. Dzisiaj kolejne relacje zostały zastąpione składami wagonowymi. Dlaczego produkt EIP traci zawartość składnika ED250?


Najpierw w kwietniu wyłączony z obiegu został ED250-002 po zderzeniu z samochodem ciężarowym w Schodni pod Ozimkiem. Później w Nowym Dworze Mazowieckim doszło do kolizji autobusu z ED250-003. Obie jednostki oczekują na naprawy powypadkowe. Obecnie spółka PKP Intercity posiada 20 składów Pendolino za łączną kwotę 400 mln EURO. Pierwotnie zakładano że spośród 20 pojazdów 4 będą w rezerwie a 16 w czynnym ruchu każdego dnia, jednak zdarzenia losowe i obecne sukcesywne naprawy P4, którymi poddawane są obecnie składy ED250 skutecznie ograniczyły dostępność pojazdów na trasach. Dodatkowo do całej tej sytuacji przyczyniło się odstawienie na bocznicę w ubiegły piątek aż 6 kolejnych składów, w których wykryto niepokojące uszkodzenia podwozia spowodowane prawdopodobnie tłuczniem.

W dniu dzisiejszym w ruchu jest 12 składów Pendolino. Aż 6 pociągów kategorii EIP zostało zastąpionych składami wagonowymi. Aktualnie 2 pojazdy ED250 są na naprawach powypadkowych, zaś 6 jednostek nadal znajduje się na bocznicy w Olszynce Grochowskiej.

Dnia 25.01.2018 roku, czyli dzisiaj z przyczyn technicznych następujące pociągi EIP zostały zastąpione składami wagonowymi:

  • Pociąg EIP 4100 relacji Bielsko Biała – Warszawa Wschodnia w zestawieniu: 1 wagon klasy pierwszej, oraz 7 wagonów klasy drugiej. Brak wagonu przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnością na wózkach inwalidzkich oraz wagonu restauracyjnego. Obsługa tylko z wózka mini-barowego.
  • Pociąg EIP 5300 relacji Gdynia Główna – Kraków Główny w zestawieniu: 1 wagon klasy pierwszej oraz 6 wagonów klasy drugiej. Pociąg prowadzi wagon przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnością na wózkach inwalidzkich oraz wagon restauracyjny.
  • Pociąg EIP 3800 relacji Kraków Główny – Kołobrzeg w zestawieniu: 1 wagon klasy pierwszej oraz 6 wagonów klasy drugiej. Pociąg prowadzi wagon przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnością na wózkach inwalidzkich oraz wagon restauracyjny.
  • Pociąg EIP 5400 relacji Gdynia Główna – Gliwice w zestawieniu: 1 wagon klasy pierwszej oraz 6 wagonów klasy drugiej. Pociąg prowadzi wagon przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnością na wózkach inwalidzkich oraz wagon restauracyjny.
  • Pociąg EIP 4504 relacji Gliwice – Gdynia Główna w zestawieniu: 1 wagon klasy pierwszej oraz 6 wagonów klasy drugiej. Pociąg prowadzi wagon przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnością na wózkach inwalidzkich oraz wagon restauracyjny.
  • Pociąg EIP 1400/1 relacji Warszawa Wschodnia – Bielsko Biała Gł. ; w zestawieniu 1 wagon klasy pierwszej, 6 wagonów klasy 2 oraz wagon restauracyjny. W składzie pociągu brak wagonu przystosowanego do przewozu osób z niepełnosprawnością na wózkach.

One comment

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *