Na Brynowie też ruszają z pracami

Rusza budowa węzła przesiadkowego Katowice Brynów. Jedna z dwóch największych powstających w mieście inwestycji tego typu ma być gotowa przed końcem 2019 roku. Chodzi o jedno z czterech przedsięwzięć obecnego etapu budowy Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych.


Przypomnijmy, przetarg przeprowadziły wspólnie samorząd Katowic oraz spółka Tramwaje Śląskie. Węzeł przesiadkowy Brynów ma obsługiwać południową część miasta – ruch napływający od strony m.in. Mikołowa. Prócz rozbudowanej pętli tramwajowej, przystanków tramwajowych i autobusowych (typu drzwi w drzwi) oraz miejsc postojowych dla autobusów, ma składać się m.in. z wielopoziomowego oraz jednopoziomowego parkingu oraz obiektu z poczekalnią i parkingiem rowerowym.

Węzły Brynów i Zawodzie przewidziano w pierwszym etapie tworzenia Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych jako węzły typu park&ride, powiązane z komunikacją tramwajową. Węzeł Sądowa ma integrować komunikację autobusową o różnym zasięgu z komunikacją miejską. Węzeł Ligota przy dworcu kolejowym w południowej dzielnicy o tej nazwie ma łączyć komunikację miejską z koleją. Prace nad niewielkim centrum przesiadkowym w Ligocie trwają, powinny zakończyć się w połowie br. Przetarg dla węzła Sądowa w centrum miasta jest finalizowany; zgodnie ze specyfikacją – wykonawca będzie miał na realizację zadania 22 miesiące od dnia podpisania umowy.

W drugim etapie Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych, którego realizację przewidziano na lata 2018-2020, powstać mają węzły park&ride powiązane z koleją: Piotrowice i Podlesie, a także węzeł: Kostuchna – położony na końcu planowanej nowej linii tramwajowej.

Za budowę centrum przesiadkowego Katowice Brynów, odpowiedzialne będzie konsorcjum firm Warbud oraz Stor. Na realizację zadania wykonawca będzie miał 22 miesiące.

* Mat. UM Katowice

2 komentarze

  1. Węzeł Kostuchna póki co narazie jest pod znakiem zapytania ze względu na odłożone planowanie nowej linii tramwajowej bo ktoś zobaczył, że biegnie tam linia kolejowa. W końcu ktoś pomyślał, że linia 142 ma potencjał. Tramwaj na Kostuchnę w zupełności jest niewypałem. Teraz jak najszybciej powinno się wziąć pod uwagę remont linii i stworzyć na niej 3 centra przesiadkowe oraz park&ride. 1 Kostuchna-kolej+autobus 688,689,695 i 36. 2 Murcki-kolej + autobus 937. I 3 Ochojec-kolej+autobusy. Pozwoliło by to na skrócenie czasu przejazdu z Centrum do Kostuchny z 70 minut do 20, a ż Centrum do szpitala w Ochojcu można by było przyjechać już do pół godziny.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *