O kolei w realu

Wczoraj w Kolejach Śląskich odbyło się spotkanie pracowników spółki i organizatora komunikacji kolejowej z osobami chcącymi podzielić się swoimi uwagami, sugestiami i propozycjami. Bezpośrednia konfrontacja w ogóle jest na tyle jest skuteczna, że na każde zadane pytanie pasażer mógł od razu otrzymać odpowiedź od kompetentnych osób. Tym bardziej, że Koleje Śląskie wystawił całkiem solidną reprezentację, od członków zarządu w postaci prezesa Wojciecha Dingesa i wiceprezes Renaty Szczygieł zaczynając, na szefach niemal wszystkich działów funkcjonujących w strukturach śląskiego przewoźnika kończąc.




Na samym początku odstawmy żale na bok związane z godzinami w których odbyło się spotkanie. Nie wszystkim jest się w stanie dogodzić. Kto wie, być może następne takie spotkanie będzie o innej porze. Choć może ilość osób, które przybyły na spotkanie nie powalała w skali całego regionu, jednak wystarczyło aby przeprowadzić w pełni wartościowy dialog pomiędzy obecnymi stronami.

To jest to czego najbardziej brakuje w Internecie. Multum pytań na forach i portalach pozostawionych bez odpowiedzi osoby kompetentnej. Jako osoba anonimowa jesteśmy w stanie napisać wszystko i zarzucić wszystko wszystkim bez żadnych konsekwencji. Dlatego Internet zalewany jest pytaniami i treściami, które w części nie zawierają konkretów albo pozbawione jakichkolwiek podstaw logicznego myślenia.

Takie treści często są nam znane jako tzw. „hejt”. Na bezpośrednim spotkaniu taka treść również może zostać użyta, ale wtedy przybiera ona łagodniejszą postać i nazywana jest uwagą skierowaną do konkretnego podmiotu. Nie chcę teraz nikogo obrażać, ponieważ każdy chce gdzieś swoje żale wylewać, ale jeśli naprawdę chcemy coś zmienić lub chociaż spróbować to najlepszą metodą na to jest – porozmawiajmy o .. czy nasze „Oko prezesa”. Mam nadzieję, że nie było to ostatnie takie spotkanie z pasażerami zainteresowanymi sprawami śląskiego przewoźnika, a znając otwartość władz naszej spółki, to można być pewnym, że kolejne będzie i, co ważne, stać będzie na równie wysokim poziomie merytorycznym.

Łukasz Bordo

W poniedziałek przedstawimy Wam najważniejsze zagadnienia omawiane podczas piątkowego spotkania.

3 komentarze

  1. Podstawowe pytanie, które bym zadał wszystkim kompetentnym tam osobom: ,,Dlaczego park taborowy jest tak mały, że nie ma na wypadek nagły żadnej rezerwy i dlaczego tak marnuje się pieniądze na dzierżawy taboru, gdzie za te same pieniądze można odkupić tabor i wyremontować, ale mieć swój” i drugie to ,,Dlaczego Koleje Śląskie w najważniejszych miejscach nie otworzą kas biletowych lub je zamykają”. Szkoda , że nie mogłem uczestniczyć w tej konferencji.

  2. „dlaczego tak marnuje się pieniądze na dzierżawy taboru, gdzie za te same pieniądze można odkupić tabor i wyremontować, ale mieć swój”
    Ja Ci odpowiem. Stary i wyremontowany tabor – to jednak będzie stary tabor. Rozumiem, że chodzi o EN57 – to będzie wysoka podłoga, od której się odchodzi. Za wynajem „kibelków” płaci się krocie, ale w perspektywie jest tabor tylko nowy (pomijając tych kilka zmodernizowanych w dawnych latach EN57 i EN71). A że w ilości takie, jakiej będzie to już inna sprawa.

  3. To dobrze, że nasz kolejowy przewoźnik zorganizował takie spotkanie. Ponieważ nie mogłem w nim uczestniczyć swoje uwagi zamieściłem tutaj i przesłałem mail-em do p.Wawrzaszka z prośbą o zgłoszenie na spotkaniu..
    Na przyszłość proponuję KŚ rozważyć metodę ankietową dla pasażerów, którą aktualnie praktykują Koleje Mazowieckie pn. „Ocena rozkładu jazdy Kolei Mazowieckich 2017/2018”. Wstęp jest tej treści:
    „Szanowna Pani / Szanowny Panie,
    Uprzejmie prosimy o poświęcenie kilku minut na wypełnienie ankiety, której wyniki pozwolą poznać Państwa opinię na temat rozkładu jazdy pociągów Kolei Mazowieckich obowiązującego od dnia 10 grudnia 2017 r. oraz pozwolą wprowadzić, w miarę możliwości technicznych, ewentualne zmiany w celu jego lepszego dostosowania do Państwa potrzeb.”

    Link: https://www.survio.com/survey/d/N8G8L5F3G8J9L7T4W

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *