Jak DH-atki Śląsk opuszczały

Wczoraj, pociągi stojące od kilku lat w katowickiej bazie Kolei Śląskich przy ulicy Raciborskiej, należące do Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów opuściły to nieszczęśliwe dla nich miejsce. Przewoźnik SKPL.PL, który zdecydował się zainwestować w ten tabor zabrał w piątek co swoje. Pożegnane zostały m.in. jednostki SN84, które mieszkańcy naszego regionu mogli oglądać przez kilka lat, choć nigdy nie dane było im skorzystać z ich usług.


O tym dlaczego jednostki SN84 oraz popularne w latach 2012 – 2013 na naszych trasach pojazdy spalinowe serii DH zostały „uziemione” na długie miesiące na Raciborskiej pisał w czwartek Patryk TUTAJ. Wczoraj natomiast odbyła się operacja pobrania od GPW zakupionego towaru przez SKPL.PL i pożegnanie z regionem jednostek, z których jedne miały długo i szczęśliwie służyć mieszkańcom, ale tak się jednak, mniejsza o to dlaczego, nie stało. Drugie zaś przez kilkanaście miesięcy kursowały po naszych torach i pozostawiły po sobie dość miłe wrażenie.

Mieliśmy to szczęście być wczoraj w miejscu zdarzeń, stąd kilka zdjęć z tego jak SN84 i jedna dwuczłonowa DH-atka żegnały się ze śląską ziemią. Po wyjeździe z Raciborskiej, kilka minut przed godziną 18 nietypowy skład opuścił katowicki dworzec. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że pociąg kierował się w kierunku Wielkopolski, co nie powinno dziwić, gdyż właśnie z tego regionu pochodzi firma SKPL.PL, która zdecydowała się podjąć próbę reinkarnacji tych pociągów.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

4 komentarze

  1. Mam dwie teorie co do przyszłości tych składów. Pierwsza to obsługa linii należących do PLK, na które dopuszczenia nie mają posiadane przez SKPL wagony motorowe serii 810. Druga, to próba utworzenia poolu taborowego i wynajem zewnętrznym podmiotom.

    1. Raczej ta pierwsza. SKPL dostał propozycję przejęcia linii do Lwówka Śląskiego, Ciechocinka, Szcucina, a na dodatek od marca rozpoczynają obsługę codziennych połączeń Sanok-Komańcza w podkarpackim. Myślę, że to po prostu zbieranie taboru. Wcześniej posiadali tylko 3 motoraki serii 810 i SU45 z ryflakami.

  2. Tyle lat tam stały i nikt nie ma zdjęć podglądowych jak wyglądały w środku, wie ktoś może gdzie idzie zobaczyć zdjęcia z ich środka.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *