Kolejowy Racibórz kiedyś

Doprowadzenie linii kolejowej do Raciborza było początkiem przemysłowego rozkwitu tego miasta. Współpracujący z nami portal naszraciborz.pl dotarł do starych fotografii infrastruktury kolejowej w Raciborzu, które zostały opublikowane przez Narodowe Archiwum Cyfrowe.


W zasobach Krajowego Urzędu Dokumentacji Fotograficznej – Górny Śląsk (Landesbildstelle Oberschlesien in Oppeln), które niedawno opublikowało Narodowe Archiwum Cyfrowe znajduje się kilka ciekawych fotografii pokazujących infrastrukturę kolejową w Raciborzu.

Doprowadzenie w połowie XIX wieku linii kolejowej do Raciborza nie tylko umożliwiło podróżowanie bezpośrednio do Berlina, Wiednia a nawet Stambułu, ale także spowodowało rozkwit gospodarczy. Wzdłuż torów powstała największa jak dotąd w dziejach miasta strefa gospodarcza. W efekcie, w ciągu 50 lat, rozpoczęło działalność szereg zakładów, m.in. cukrownia, fabryka stali narzędziowej Böhlera, fabryka obrabiarek Hegenscheidta, Siemens Plania Werke (po wojnie ZEW, dziś SGL Carbon), fabryka kapeluszy Hückela, zakład remontowy taboru kolejowego, rzeźnia miejska czy fabryka mydła i proszków do prania Hoffmanna (dziś Henkel). Po ostatniej wojnie tereny przy linii kolejowej na tzw. Masarskich Łąkach przeznaczono pod budowę Rafako.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Tekst: naszraciborz.pl
Zdjęcie tytułowe, Autor: Narodowe Archiwum Cyfrowe

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *