KŚ: Porozmawiajmy o kolei

W związku z rozpoczęciem nowego roku i niedawnym wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy, Koleje Śląskie zapraszają osoby korzystające z usług śląskiego przewoźnika na spotkanie, na którym będzie można porozmawiać o działalności spółki i jej przyszłości.


Przedstawiciele środowisk prokolejowych i lokalnych społeczności już w ubiegłych latach służyli nam swoim głosem doradczym. Mamy nadzieję kontynuować ten dialog społeczny i wspólnie konstruktywnie rozmawiać nad problemami i możliwościami. Podczas spotkania będziemy mogli porozmawiać m.in. o propozycjach dotyczących aktualnego i przyszłego rozkładu jazdy, obsługi podróżnych, oferty cenowej, a także wszelkich innych pomysłach i uwagach dotyczących funkcjonowania Kolei Śląskich – czytamy w komunikacie śląskiego przewoźnika.

Spotkanie odbędzie się 12 stycznia 2018 r. (piątek) o godzinie 13:00 w siedzibie Kolei Śląskich (budynek A, sala konferencyjna na II piętrze) przy ulicy Raciborskiej 58 w Katowicach. W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele zarządu spółki oraz reprezentanci zainteresowanych działów. Do udziału w spotkaniu zostali również zaproszeni przedstawiciele Wydziału Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, tj. organizatora przewozów kolejowych w regionie.

Koleje Śląskie uprzejmie proszą o nadesłanie informacji drogą mailową o zamiarze wzięcia udziału w spotkaniu do czwartku 11 stycznia do godziny 10:00 na adres: mwawrzaszek@kolejeslaskie.com, gdyż z uwagi na ewentaulną liczbę gości, być może zostanie zmieniona lokalizacja na salę w budynku pobliskiej ASP – informacja na ten temat zostanie przekazana jeszcze w czwartek.

2 komentarze

  1. Idea spotkania bardzo dobra, szkoda tylko, że w terminie kiedy większość zainteresowanych pasażerów jest w pracy.

  2. Takie spotkania są potrzebne, ale nie wystarczające. Kluczowym do oceny jest opinia pasażerów jak oceniają usługę przewozową i jakie maja oczekiwania. Elementem usługi już poza przewoźnikiem jest stan przystanków i ich dostępność dla pasażera. Z tego co mi wiadomo to PLK nie pyta pasażerów czy są zadowoleni z ich lokalizacji i stanu utrzymania, a efekt tej oceny wcześniej czy później odczuje przewoźnik. Więc warto zapytać choć raz do roku jak oceniają usługi świadczone przez KŚ.
    Korzystając z okazji chciałbym zgłosić swoje uwagi. Ogólnie jestem pod wrażeniem postępu w podnoszeniu jakości po stronie taboru i obsługi. Jeśli chodzi o rozkład jazdy to dziwią mnie postoje na stacjach pośrednich na niektórych kursach linii S5. Chodzi postoje 10 – 15 min na stacji Bielsko-Biała Główna. To tak wygląda, jakby autor rozkładu stwierdził, że w tych kursach pasażerowie dojeżdżają albo do tej stacji albo od niej dalej. Dla pasażera który jedzie dalej jest to sztuczne wydłużanie czasu jazdy. Z jednej strony tyle wysiłku o poprawę stanu infrastruktury, żeby skrócić czas przejazdu o 5-10 minut a potem w rozkładzie dołożenie 10 minut postoju. Po co?
    I jeszcze jedno, możliwość przesiadki w Zwardoniu na pociągi w kierunku Cadcy. Przed godz. 15-tą jest tylko jeden pociąg w tamtym kierunku o 06:42. Dobrze byłoby również dla KŚ, żeby przynajmniej w weekendy można było dojechać KŚ na ten pociąg. Jeśli już nie z Katowic, bo za wcześnie, to przynajmniej z Bielska. Umożliwiłoby to np. jednodniowe wycieczki kolejowe przynajmniej po części Słowacji.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *