Elfy 2 pojechały do Zakopanego

W Nowy Rok, na pasażerów Kolei Śląskich podróżujących do Zakopanego pociągiem „Ornak”, czekała bardzo miła niespodzianka. Połączenie do stolicy Tatr realizowane było składem złożonym z dwóch jednostek 21WEa.


W sobotę 30 grudnia ubiegłego roku, o czym pisaliśmy m.in. TUTAJ, połączenie z Katowic do Zakopanego obsługiwała jednostka EN71AKŚ. W pierwszy dzień 2018 roku, na pasażerów Kolei Śląskich podróżujących Ornakiem czekała bardzo miła niespodzianka. Do stolicy Tatr udało się zestawienie dwóch pociągów 21WEa. To dwa, z pięciu nowych Elfów 2, którymi dysponują już Koleje Śląskie.

Po wczorajszych Waszych telefonach i informacjach, jak przebiegał poniedziałkowy przejazd z Zakopanego do Katowic, nie ukrywamy zaskoczenia jak duże znaczenie dla podróżnych ma, to oryginalne w ofercie KŚ, połączenie. Chcielibyście, by Ornak jeździł częściej. Pamiętajmy, że odrodzenie tego pociągu było możliwe tylko dzięki uporowi kilkunastu osób i dość krytykowanego przez niektórych eksperymentu pn. Giewont. Udało się, jednak ilość połączeń w rozkładzie 2017/18 jest najbardziej optymalna, jaką można było stworzyć w tym okresie. Wygląda na to, że Ornak się przyjął, dlatego wraz z kolejnym przejazdem, przedstawimy Wam ciekawe propozycje wykorzystania tego połączenia, jako środka dającego możliwość zwiedzenia wielu turystycznych atrakcji na terenie Podhala.

Naszym Czytelnikom bardzo serdecznie dziękujemy za przesłane zdjęcia i zarazem przypominamy, że jeśli chcecie się z nami podzielić jakimiś ciekawymi fotografiami, to bardzo prosimy o przesyłanie ich na nasz adres mailowy -> kontakt@silesiainfotransport.pl

W związku ze zdjęciami, będziemy mieli do Was małą prośbę – ale o tym wkrótce na łamach naszego portalu.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

* Fot. Dawid Gwóźdź, Robert Kufieta i Jerzy Gościński

5 komentarzy

  1. „Wygląda na to, że Ornak się przyjął” – i bardzo dobrze, a Elfy też na pewno były miłym zaskoczeniem dla podróżnych i fajną reprezentacją naszego województwa u sąsiadów 🙂

  2. Uważam, że tą relację powinny także obsługiwać Koleje Małopolskie lub Polregio właśnie na zmianę z KŚ. Przy drugim wariancie z wykorzystaniem 36Wea które komfortem biją na głowę 21Wea

  3. A może za jakiś 5 lat?
    Pociąg Wisła Głębce-Kraków, przez Goleszów, Skoczów, Chybie Mnich, Czechowice, Oświęcim, Trzebinię. Na stacji Goleszów skomunikowanie z pociągiem z Cieszyna, w Czechowicach skomunikowanie z pociągiem z Katowic i Bielska, w Oświęcimia z Katowic przez Tychy do Oświęcimia…
    Kursuje w C. Czyli weekendy i święta.
    Się rozmażyłem. Ale coś takiego już było, może bez podanych skomunikowań, a na pewno z Katowic do Oświęcimia przez Tychy, Bieruń.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *