Rozbieżność w wycenie inwestycji

Otwarto koperty w wspólnym przetargu Dąbrowy Górniczej i Tramwajów Śląskich na wybór projektanta przebudowy głównej śródmiejskiej arterii Dąbrowy Górniczej. Miasto i spółka tramwajowa muszą teraz zdecydować, czy wybrać jedyną ofertę droższą o prawie połowę, niż założony budżet.


Przypomnijmy w ramach przetargu, poza generalną przebudową linii tramwajowej na odcinku od Ronda Budowniczych Huty Katowice do granicy z Będzinem, za którą odpowiadać będą Tramwaje Śląskie, na tym samym odcinku powstać także mają drogi rowerowe, zintegrowane przystanki autobusowe oraz przebudowane zostaną przynajmniej dwa skrzyżowania.

Planowana droga rowerowa ma być dwukierunkowa o szerokości minimum 3 metrów. Zlokalizowana zostanie po jednej stronie drogi, jako wydzielony pas poza jezdnią i jeśli będzie taka możliwość, to powinna być trwale oddzielona od chodnika np. pasem zieleni. Projektanci muszą też uwzględnić połączenie drogi rowerowej z projektowanym centrum przesiadkowym w rejonie dworca PKP Centrum.

W ramach zlecenia mają zostać zaprojektowane również zintegrowane przystanki autobusowo-tramwajowe w centrum miasta, w rejonie skrzyżowania ul. Królowej Jadwigi z Aleją Róż i na wysokości osiedla Manhattan w Gołonogu. Dodatkowo w projekcie uwzględnione zostaną przebudowy dwóch skrzyżowań – ul. Sobieskiego i Chopina w rejonie Huty Bankowej oraz ul. Sobieskiego i Sienkiewicza.

Jedynym chętnym na wykonanie projektu przebudowy okazała się spółka Mosty Katowice. Niestety jedyny oferent, wykonanie zadania wycenił na blisko 3 mln złotych, natomiast budżet zamawiających wynosi 2,1 mln złotych. Teraz od władz miasta Dąbrowy Górniczej i Tramwajów Śląskich zależeć będzie dalszy los inwestycji. Czy oba podmioty zdecydują się zwiększyć poziom finansowania?

* Fot. UM Dąbrowa Górnicza

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *