LEO Express dojedzie pod dom

– W pierwszych tygodniach nowego roku, ogłosimy długo wyczekiwany start naszych połączeń kolejowych Kraków – Katowice – Praga. W najbliższym czasie planujemy zoptymalizować naszą ofertę pod kątem skomunikowań z pociągami, planujemy również kilka nowości – mówi Peter Jančovič, dyrektor  LEO Express Polska. 


Zanim jednak to nastąpi w rozkładzie jazdy autobusów po wprowadzonych zmianach przewoźnik zaoferuje nowe połączenia na lotniska w Katowicach, Krakowie i Gdańsku, a także na lotnisko Chopina w Warszawie. Dodatkowo LEO Express uruchamia nowe linie nocne łączące Gdynię z Katowicami i Krakowem oraz Warszawę z Wiedniem poprzez Łódź i Katowice. Nowy kurs do Wiednia jednocześnie wypełni lukę po skasowanym nocnym pociągu PKP łączącym Katowice z Wiedniem i Warszawą.

W Krakowie wystartowała usługa dowozu pod adres (D2D)– znana z Czech. I jej warto przyjrzeć się bliżej. Pod Wawelem LEO Express dojeździe pod sam dom. A dlaczego? O tym w komunikacie prasowym przewoźnika. 

Jednym z najczęstszych problemów, który zraża potencjonalnych użytkowników do korzystania z transportu publicznego, to słabe skomunikowanie pomiędzy poszczególnym gałęźami transportu oraz brak możliwości wygodnego podróżowania z miejsca początkowego do miejsca docelowego aż pod same drzwi, tak jak to zapewnia indywidualny transport samochodowy. LEO Express chce to rozwiązać, dlatego firma rozwija w Czechach sieć współdzielonych z innymi pasażerami busików, ktore dowożą pasażerów na dworzec lub z dworca aż pod sam adres. Co więcej, przejazd od drzwi do drzwi (D2D) można rezerować razem z biletem na autobus czy pociąg w ramach jednej rezerwacji.

Popularna usługa dostępna jest od grudnia również w Krakowie i w wybranych podkrakowskich miejscowościach – Wieliczce i Zabierzowie. Busiki na swoich pasażerów czekają przy dworcu autobusowym i są skomunikowane ze wszystkimi kursami. Usługa ta będzie zapewniona również dla połączeń kolejowych z i do Pragi. Cena za dowóz pod adres na większość przejazdów wynosi tylko 15 złotych – oświadcza LEO Express. 

Więcej o nowych ofertach i liniach LEO Express w naszym kraju napiszemy w przyszłym tygodniu.

One comment

  1. Nic odkrywczego, po prostu firma wie na czym sprawa polega.
    W naszym polskim maraźmie prawnym i decyzyjnym w sprawach transportu zbiorowego decydują ludzie, którzy na co dzień z niego nie korzystają. W efekcie w praktyce podróżnym oferuje się często usługę na żenująco niskim poziomie. Przykład, PLK nie chce remontować odcinka L 190 Bielsko – Skoczów. Chętnym na podróż pociągiem z Bielska do Cieszyna pozostaje podróż przez Czechowice. W aktualnym rozkładzie można skorzystać z 3-ch pociągów, ale przesiadka w Czechowicach zajmuje od 40-tu do 80-ciu minut. Czy ktoś z pracowników PLK prywatnie skorzystałby z takiego dogodnego połączenia?

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *