Lepsze połączenia Podbeskidzia

W nowym rozkładzie jazdy 2017/2018 pojawiły się nowe i lepsze połączenia na granicy Śląska i Małopolski pomiędzy Żywcem i Suchą Beskidzką a Krakowem i Zakopanem. 


Informację, którą publikujemy przygotowali członkowie Stowarzyszenia Kolej Beskidzka. Zdaniem stowarzyszenia do najistotniejszych zmian należy zaliczyć otwarcie łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Podgórze, która pozwoliła skrócić czas przejazdu pociągów z Krakowa Głównego w kierunku Suchej Beskidzkiej i Żywca. Pociągi REGIO spółki Przewozy Regionalne w tych relacjach zaczynają i kończą bieg w Krakowie Głównym, omijając Kraków Płaszów.

Piątkowy pociąg REGIO PILSKO w bezpośredniej relacji Kraków Główny – Żywiec to dogodna opcja transportu dla studentów wracających z Krakowa oraz dla turystów planujących weekend w Beskidzie Żywieckim i Makowskim. Połączenia REGIO są skomunikowane w Żywcu z pociągami Kolei Śląskich do Katowic i Zwardonia a w Suchej do Zakopanego. Podobnie w przypadku niedzielnych połączeń REGIO. Tak opracowany rozkład jazdy to możliwość wyjazdu z okolic Makowa Podhalańskiego i Suchej Beskidzkiej do Bielska Białej i Katowic oraz powrotu. Ponadto możliwość wygodnego dojazdu z okolic Krakowa w Beskid Żywiecki dla turystów na jednodniowe wycieczki w góry oraz wieczorne połączenie Żywca z Krakowem Głównym dla studentów, tzw. ‚Pociąg Studencki’.

16-tego grudnia, czyli w 133 rocznicę powstania Kolei Transwersalnej na linię Żywiec – Sucha Beskidzka powraca weekendowy pociąg TLK HALNY spółki PKP Intercity relacji Bydgoszcz – Zakopane – Bydgoszcz a w dniu 23 grudnia reaktywowane zostanie weekendowo-sezonowe połączenie KS ORNAK w relacji Katowice – Zakopane – Katowice przez Bielsko i Żywiec.

3 komentarze

  1. Czapki z głów wobec tego co zrobili i robią dla linii Żywiec – Sucha Beskidzka panowie z Kolei Beskidzkiej

  2. Ponoć PiS zwiększa dofinansowanie dla kolei do 2023 roku z 66 do 83 miliadrów złotych, tak wiec nic nie stoi na przeszkodzie aby zrewitalizować linie kolejowe Bielsko-Biała – Skoczów oraz Zywiec – Sucha Beskidzka, ale nasi przedstawiciele w Warszawie jakby nabrali wody w usta. Ciekawe to wszytko do prawdy…
    A przecież nasz region ma wysoki wskaźnik inwestycyjny, niskie bezrobocie, tereny turystyczne oraz jest mocno zaludniony więc rewitalizacja zaniedbanych szlaków kolejowych jest koniecznością, zwłaszcza przy zwiększeniu dofinansowania dla PKP PLK, co zwiększa możliwości inwestycyjne w kierunku remontów starych szlaków kolejowych.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *