S6 czeka na wahadło

Dziś o zmianach w rozkładzie jazdy na linii wiodącej ze stolicy województwa do Ustronia i Perły Beskidów – Wisły. W przeszłości dzisiejsza linia S6 nie miała szczęścia do stabilności oferty rozkładowej. Byli też tacy, którzy chcieli, aby pociągi jeździły tylko w słoneczne weekendy, bo wtedy zapotrzebowanie na pociągi jest największe. Nie mniej od roku 2014 oferta jest stabilna, a zaczynają pojawiać się głosy, domagające się jej rozszerzenia. Według naszych informacji, jeszcze przed świętami oddane do ruchu mają zostać remontowane mosty w Wiśle przez co już na Wigilię mamy dojechać tam pociągiem, a nie autobusem. Za co trzymamy kciuki.


Oferta rozkładu jazdy 2017/2018 na linii S6 będzie podobna do bieżącego harmonogramu. Pociągi będą odjeżdżały z Katowic, poza porannymi godzinami w weekendy, mniej więcej co trzy godziny. W dzień roboczy z Katowic do Wisły wyjedziemy o 6:03, 7:53,10:01, 13:52, 16:29 i 20:00. W drogę powrotną z Wisły Głębiec do Katowic pociągi będą odjeżdżały o 4:54, 8:38, 11:27, 13:24, 16:44 i 19:18.

W weekendy z Katowic wyjedziemy o 6:03, 7:47, 8:38, 10:01, 12:50, 16:29 i 20:00. Natomiast z Wisły o 4:54, 8:28, 13:09, 15:31, 16:44. 18:07 i 19:18.

Podobnie jak teraz w weekendy w ofercie znajdą się dwa pociągi przyspieszone „Czantoria” z Częstochowy i „Czarna Wisłeka” z Gliwic.

Pomimo stabilności oferty zewsząd dobiegają głosy iż burmistrzowie Wisły i Ustronia chcą w nadchodzącym sezonie letnim  uruchomienia, przynajmniej w weekendy, wahadeł kursujących z Wisły Głębiec do Ustronia. Już w bieżącym roku były przymiarki do wdrożenia projektu, ale na przeszkodzie stanęły remonty mostów w Wiśle.

Teoretycznie jest możliwe uruchomienie od 4 do 5 par takich pociągów w dni weekendowe, a partycypować w kosztach ich uruchomienia miałyby urzędy miast w Wiśle i Ustroniu. Na razie trudno cokolwiek wyrokować, ale być może w przyszłym roku pomysł w końcu wypali. Wszak już w przeszłości KŚ jeździły z Wisły Uzdrowiska do Wisły Głębiec przy okazji akcji „Pociągiem w górę, rowerem w dół”.

TEKST: Przemysław Szczepanek

8 komentarzy

    1. Jak chodzi o pociągi z Katowic, to one i tak jeździły „od zawsze”. A pociągi Głębce – Ustroń byłyby uruchamiane składami obecnie stojącymi w Głębcach. Więc pytanie jest takie, czy wpływy z biletów z tych dodatkowych pociągów plus dopłaty UM Wisły i Ustronia będą większe, niż koszty uruchomienia tych pociągów.

  1. Burmistrzom Wisły i Ustronia życzymy powodzenia: będzie szansa na pozbycie się części samochodów z wiecznie zakorkowanej Doliny Wisły.
    Do marzeń jak na razie chyba trzeba będzie wstawić wizję łącznicy w Goleszowie i pociągi „powiatowe” Głębce-Cieszyn-Zebrzydowice (nie muszę pisać, że większość szlaku potrzebuje budowy praktycznie od nowa, żeby się nie rozsypało).

  2. Uruchomienie wahadeł ma sens tylko po przesunięciu niektórych przystanków jak np. Kopydła i po remoncie całej trasy. Obecnie przepustowość jest tam słaba, a pociągi jadą jak dorożki. W sytuacji braku taboru Kolei Śląskich, raczej trzeba z tym poczekać na lepsze czasy, które dla tej linii nadejdą już niedługo, po rewitalizacji z funduszy RPO.

    1. No nie wiem, Kopydło było wybudowane dla uczniów Zespołu Szkół Gastronomiczno Hotelarskich i chyba wciąż stanowią trzon korzystających. Jak im przesuniesz przystanek, to kto będzie z niego korzystał?

      1. Raczej nie sadze by jacys uczniowie korzystali z tych polaczen bowiem godziny jazdy sa oderwane od realiow szkolnch.

        1. No tak, powstał wtedy, gdy pociągi do Goleszowa, Skoczowa czy Pawłowic Śl. były co chwilę, teraz rzeczywiście nawet nie dałoby radę dojechać nawet przed 8 do Wisły…

  3. Polaczenie Wisla Ustron to idealne dla SKPL i motoraczkow moze w tej cenie co KS jezdziliby i do Skoczowa. Co do ogolnie polaczen do Wisly to brakuje pociagu do Krakowa a obece pociagi jesli nie sa dostosowane do potrzeb uczniow to chociaz mogliby lepiej skomunikowac w Katowicach z innymi jadacymi w glab kraju. Obecnie bowiem widac ze linia nastawiona jest na turystow ale tylko ze Slaska. Nikt przy zdrowych zmyslach nie bedzie czekal na przesiadle kilku godzin w Katowicach bo pociag z Wisly przyjezdza 5 min po odjezdzie np pociagu do Olsztyna czy Bialegostoku.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *