Nowy pociąg Stadlera z pierwszym zamówieniem

Arriva Netherlands jako pierwsza złożyła zamówienie na nowy pociąg Stadlera. WINK to swoistego rodzaju hybryda, która oferuje swoim modelem wyjątkowo elastyczne rozwiązania napędowe. Zamówione pojazdy będą obsługiwać połączenia lokalne w regionach Friesland i Groningen na północy Holandii od 2020 roku.


Stadler WINK to dwuczęściowy pociąg wieloczłonowy do linii drugorzędnych. Zespół niskopodłogowy posiada dostępny centralny „PowerPack” zawierający komponenty do wytwarzania energii, elementy trakcyjne i układy pomocnicze. W pełni dostępny napęd znajduje się pomiędzy dwoma członami. WINK może być wyposażony w DMU z silnikiem diesla, DMU z HVO, BMU jako diesel z akumulatorami, elektryczny z rozwiązaniem akumulatorowym, a nawet ogniwa paliwowe. Pojazd może transportować do 275 osób, z miejscami dla około 150 osób. W zależności od modelu może osiągnąć maksymalną prędkość do 160 km/h.

Arriva Netherlands zamówiła 18 składów Stadler WINK o łącznej wartości 170 mln euro. Będą one napędzane przez silnik wysokoprężny Deutz, zasilany uwodornionym olejem roślinnym, gdy wejdą do służby w 2020 r. Wyposażone będą również w wbudowane akumulatory do przechowywania energii regenerowanej, co umożliwi wyłączenie silnika spalinowego, gdy pociągi będą stacjonować na stacjach przez dłuższy czas. Częściowa elektryfikacja linii na trasie Leeuwarden – Groningen której zakończenie planowane jest do 2025r, pozwoli na wymianę Power Packa i zastąpienie silników wysokoprężnych na napęd zasilany z trakcji elektrycznej z większymi bateriami, aby zapewnić moc na pozostałych niezelektryfikowanych odcinkach trasy.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *