Więcej pociągów w święta na S5

Dziś o zmianach na dwóch liniach wiodących z Katowic do Zwardonia, a także do Cieszyna. Do tej pory poza niedzielnym bezpośrednim pociągiem Katowice – Cieszyn – Katowice można było dotrzeć do stolicy województwa tylko z przesiadką. Teraz linia S58, podobnie jak S5, będzie wiodła do Katowic.


Katowice – Zwardoń

Nowym połączeniem na linii S5 będzie oczywiście „Ornak” z Katowic do Zakopanego. Jednak w terminach w których Ornak nie pojedzie do Zakopanego w jego planie do Żywca pojedzie Błatnia. Czas przejazdu obu pociągów z Katowic do Zakopanego będzie rekordowy i wyniesie 71 minut.

Poza tym pociągów na linii nie przybędzie. Rozszerzone zostaną jednak ich terminy kursowania. Do tej pory część pociągów w relacji Katowice – Żywiec kursowała tylko w dni robocze lub od poniedziałku do soboty. Od 10 grudnia będą kursowały codziennie.

Podobnie jak teraz w dni robocze kursować będą pociągi przyspieszone. Codziennie będzie można dojechać z Katowic do Żywca po godzinie 23. Obecnie w soboty ostatni pociąg kursuje tylko do Bielska Białej…

Katowice – Czechowice – Cieszyn

Jak już wcześniej wspominaliśmy z powodu małej frekwencji w pociągach liczba pociągów z Czechowic do Cieszyna zostanie ograniczona do dwóch par. Jako rekompensatę pociągów do Czechowic uruchomione zostaną dwie pracy bezpośrednich pociągów z Cieszyna do Katowic. Pociągi z Cieszyna wyjadą o 7:50, po 16 w dni robocze i 18 w dni świąteczne. Z Katowic do Cieszyna będzie można jechać po 8, 16 w weekendy i 18 w dni robocze. Dodatkowo uruchomiony zostanie niedzielny skład (Cieszynka) po godzinie 20 bezpośrednio z Katowic do Cieszyna.

TEKST: Przemysław Szczepanek

14 komentarzy

  1. 2 pary pociągów Czechowice-Cieszyn, to jest kpina z pasażerów. Mała frekwencja spowodowana jest tylko tym, że prędkość na tej trasie woła o pomstę i brakuje jakiegokolwiek rozleklamowania w tamtych okolicach. Czesi sobie jakoś dają radę, u nas nic się nie da. Za PKP były na tej trasie pociągi do Petrowic i Czeskiego Cieszyna, bezpośrednio z Katowic. Linia 190 powinna zostać jak najszybciej odbudowana.

    1. Rozkład jazdy na trasie do Cieszyna uważam za największą porażkę Kolei Śląskich w nowym rozkładzie. Zwłaszcza ostatni pociąg wyjeżdżający z Cieszyna o godz. 16:00 to kpina. Tak źle nie jest skomunikowane chyba żadne miasto w Śląskim. Na dodatek przy takiej mizernej ofercie ciężko mówić o skomunikowaniu z pociągami do i z Czech. Porażka!

      1. Ale podobno tam nikt nie jeździ więc można eksperymentować bo nikomu się nie zaszkodzi, a nuż ta nowa oferta przypomni ludziom, że można z Cieszyna dojechać bezpośrednio do Tychów czy Katowic?

  2. 2 pociągi na trasie Cieszyn-Czechowice to jest kpina z pasażerów. Niska frekwencja spowodowana jest tylko tym, że są zbyt niskie prędkości i brak rozreklamowania na tej trasie. Linia 190 powinna zostać jak najszybciej odbudowana.

  3. Warto też dodać, że ostatni pociąg w dobie z Żywca do Katowic będzie wyjeżdżał 21:50 (dotąd jeździł dopiero z Bielska-Białej). Odkąd pamiętam, ostatni pociąg z Żywca odjeżdżał przed 21.

  4. Wszyscy mówią o fatalnej prędkości na S58 i nie sposób się nie zgodzić, ale druga sprawa to tabor. Posyłanie tam głównie EN57 mijało się z celem, to za duża jednostka jak na tą trasę. Tam powinny kursować wyłącznie małe autobusy szynowe, których nasz przewoźnik w zasadzie nie posiada. Przecież po Polsce dużo takich jeździ i jakoś dają rady. KŚ powinny przemyśleć, czy nie warto zaopatrzyć się w kilka sztuk, chociażby dzierżawić. Dwuczłonowe elfy też się tam w życiu nie zapełnią. Ekologia? Taka jednostka i tak byłaby mniej szkodliwa niż te wszystkie szroty i busy z niesprawnymi wydechami co jeżdżą po drogach. A jak nie, to i taki pojedynczy EN81 by wystarczył.

    1. Nie. Co więcej, nie będzie pociągu KŚ w tym czasie, jedzie IC do Warszawy. KŚ do Katowic jadą o 16:18, 17:27.

  5. Cóż chcecie się spodziewać po pewnym Panu, miłośniku kolei, który zasiada na stołeczku i opracowuje rozkłady i obiegi pociągów, który realizuje swoje chore pomysły widzimisię, a ponadto realizuje ciągłość dawnego betonu ŚZPR „nie da się”.
    To nie tylko linia Cieszyn – Czechowice Dz., ale również Bielsko Biała – Pszczyna – Rybnik, dalej Rybnik – Wodzisław Śl. – Chałupki/Bohumin. Nie wspomnę już o chorym pomyśle łączenia dwóch składów i rozdzielania na stacji Rybnik, by jeden skład jechał w stronę Chałupek/Bohumina, a drugi w stronę Raciborza. W ten sposób wielu pasażerów zniechęci się do podróży, bo okaże się w Rybniku, że siedzą w niewłaściwym składzie. Na pozostałych liniach też rozkład jazdy prosi się o to, aby służył pasażerom, a nie był tylko realizacją swoich bujnych wyobrażeń osób, które nie mają zielonego pojęcia o kolei. Udowodniłem KŚ, że można, przy ilości obecnie posiadanego taboru zrobić rozkład jazdy dogodny dla pasażerów. Jak widać, pycha nie pozwala… „bo się nie da”.
    Dopóki KŚ będą zatrudniać takie osoby na powyższym stanowisku, nigdy nie będzie na Śląsku prawdziwej kolei z zdarzenia.

    1. Jakoś pasażerowie z Czechach, Niemczech, na Słowacji i w pociągach PKPIC nie mają wielkiego problemu żeby wsiąść do właściwego wagonu …no ale przecież prościej zrobić przesiadkę pasażerom, wtedy pan maszynista nie musi się wysilać. Jeśli ten rozkład który kiedyś był w internecie to twoje dzieło, to naprawdę musisz żyć w alternatywnej rzeczywistości nazywając dogodnym dla pasażerów rozkład wg którego są dziury w szczytach, rozkomunikowania podstawowych kierunków przesiadek, rzadsze połączenia na S1, brak zachowania 8,5-9 godzin dla par pociągów pracowniczych itd. Do tego ten „dogodny” projekt zakładał że IC nie istnieją, a pociągi na liniach jednotorowych mogą się mijać „w locie”.

  6. Nie ma takiej góry „Błatnia”, jest Błotny, ale rozumiem, że taka nazwa dla pociągu by nie przeszła, bo budziła by skojarzanie z jego wyglądem zewnętrznym :))

  7. Nie chcę być złośliwy. ale o ile mnie pamięć nie zawodzi, to owa „Błatnia” leży w Beskidzie Śląskim, nie w Żywieckim. Kolejna nazwa pociągu nieadekwatna do kierunku. Szkoda gadać…

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *