Wagony dla PKP IC od Cegielskiego

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dostawę 55 fabrycznie nowych wagonów wraz z wykonaniem ich przeglądu do 3. poziomu utrzymania. Wybrano ofertę firmy H. Cegielski – FPS, która była jedynym startującą w tym postępowaniu. W zamówieniu zawarto prawo opcji, pozwalające na dostawę kolejnych 26 wagonów.


Przypomnijmy, przedmiotem zamówienia jest zakup 5 wagonów przedziałowych pierwszej klasy, 18 wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy, 18 wagonów przedziałowych drugiej klasy, 7 wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy, z których każdy wyposażony będzie w osiem wieszaków na rowery oraz 7 wagonów przedziałowych drugiej klasy przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych.

W ramach opcji przewidziane jest dostarczenie do 26 kolejnych wagonów osobowych:

  • 2 dodatkowe wagony przedziałowe pierwszej klasy,
  • 9 wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy,
  • 9 wagonów przedziałowych drugiej klasy,
  • 3 wagony bezprzedziałowe drugiej klasy, z których każdy wyposażony będzie w osiem wieszaków na rowery,
  • 3 wagony przedziałowe drugiej klasy, z których każdy przystosowany będzie do przewozu osób niepełnosprawnych.

Jedynym chętnym okazał się H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, który wycenił 55 wagonów na kwotę 473,5 mln zł brutto, a 81 na kwotę 697,4 mln zł brutto. To więcej niż planował zamawiający, który zamierzał przeznaczyć na ten cel odpowiednio 409,6 mln zł i 603,3 mln zł brutto. PKP Intercity zdecydowało się jednak zwiększyć budżet i zaakceptowało złożoną ofertę.

Na start w przetargu nie zdecydowali się zarówno Pesa, jak i Newag. Zdaniem prezesów obu firm nie jest możliwe wykonanie kontraktu w terminie i w budżecie przygotowanym przez PKP Intercity. Czy FPS poradzi sobie z warunkami zamówienia? Przekonamy się w ciągu 96 miesięcy, bo właśnie tyle wykonawca będzie miał czasu na realizację zadania.

* Mat. FPS

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *