Śniegu na peronie być nie może

Spadł pierwszy poważny śnieg i czas przypomnieć o tym, że możemy interweniować w PKP PLK S.A., dokładniej, w odpowiadającym za daną stację czy przystanek zakładzie linii kolejowych, jeśli spotkamy się z sytuacją, że jakikolwiek peron nie został odśnieżony. Formularz „kontaktowy” można znaleźć na internetowej stronie zarządcy infrastruktury kolejowej, ale, na wszelki wypadek, podajemy go również poniżej.


Wczoraj podróżowaliśmy linią S5 i w okolicach godziny 15 przez okno elfa, sprawdzaliśmy jak wyglądają działania PKP PLK w tej materii. Generalnie, śnieg na peronach był posprzątany. Jedynym wyjątkiem były Katowice Piotrowice. Na dzisiaj zapowiadane są kolejne obfite opady. Jest wielce prawdopodobne, że pojawi się konieczność ponownego usunięcia śniegu z peronów.

Pisaliśmy o tym już pod koniec ubiegłego i 2015 roku, ale wraz z pierwszym śniegiem warto o tym przypominać. Jeśli Waszym zdaniem peron nie jest odśnieżony lub jest to zrobione w stopniu niezadowalającym, wystarczy wejść na zakładkę strony zarządcy sieci sytuacja zimowa. Po wpisaniu nazwy stacji lub przystanku osobowego wyświetli się Wam adres odpowiedzialnego za to miejsce zakładu linii kolejowych wraz z numerem lub numerami telefonów, pod który można zadzwonić, by zgłosić fakt zaistnienia takiej sytuacji.

Przykład: jeśli Waszym zdaniem nie jest należycie utrzymany peron w Raciborzu, to po wejściu do sieci i wpisaniu podanego wyżej adresu, w rubryce „Szukaj” należy wpisać „Racibórz”. Wówczas wyświetli się informacja, że odpowiedzialny za ten przystanek jest Zakład Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach, a dalej podany jest numer telefonu, gdzie zaistniałą niedogodność należy zgłosić.

Na zdjęciu: Katowice Podlesie wczoraj o godzinie 15

2 komentarze

  1. Przyznaję, że jestem pozytywnie zaskoczony. Jeśli jeszcze na ewentualne zgłoszenia reakcja ze strony nadzorcy będzie natychmiastowa to będzie to dowód, że w PLK idzie ku lepszemu.

    Szkoda, że dotyczy to tylko odśnieżania peronów, czyli tylko okresu zimowego.
    Dla mnie jako podróżnego korzystającego z przystanków taki kanał komunikacji z nadzorcą powinien być aktywny przez okrągły rok. Na większości przystanków nie ma monitoringu, więc mogą się tam dziać różne rzeczy. Na pewno czułbym się lepiej i pewniej gdybym wiedział, że jest kanał komunikacyjny przez który mogę zgłosić bezpośrednio do zarządzającego zauważone na przystanku problemy utrudniające korzystanie z niego. Wbrew pozorom od stanu przystanku i jego dostępności komunikacyjnej też zależy ilość korzystających z niego pasażerów.

  2. A gdzie należy zgłosić przewlekły czas remontu mostków we Wiśle co uniemożliwia wygodne dotarcie turystom, wczasowiczom, a teraz narciarzom? Czy należy wpisać to to w program PLK (rządu) likwidacji kolei samorządowych?

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *