Wielkie centrum w Pszczynie

Centrum przesiadkowe, parkingi i ścieżki rowerowe powstaną w ramach największej inwestycji w historii powiatu pszczyńskiego. Wszystko dzięki unijnej dotacji w wysokości 35 mln zł. Umowę na dofinansowanie projektu polegającego na budowie zintegrowanego centrum przesiadkowego podpisali w pszczyńskim starostwie marszałek województwa śląskiego Wojciech Saługa oraz Paweł Sadza, starosta pszczyński.


To niezwykle ważna i oczekiwana przez mieszkańców umowa. Ten projekt będzie służył nie tylko mieszkańcom powiatu pszczyńskiego, ale też odwiedzający docenią starania samorządów w poprawę komfortu podróżowania. Ten projekt idealnie wpisuje się w naszą strategię rozwoju i cieszę się, że przyczyni się również do walki z niską emisją – mówił w trakcie konferencji starosta pszczyński Paweł Sadza.

To największa inwestycja w historii powiatu pszczyńskiego, który jako partner wiodący realizuje projekt w partnerstwie z gminą Pszczyna. Wartość zadania to ponad 43,6 mln zł, z czego unijna dotacja wynosi ponad 35,6 mln zł. Umowa jest efektem współpracy samorządów trzech szczebli.

Cieszę się, że w tej śląskiej perle, jaką jest Pszczyna, realizujemy taki projekt. To współpraca samorządów sprawia, że możemy myśleć o tak kompleksowym podejściu do transportu publicznego. Nadchodzi czas dla komunikacji publicznej, która jest szybką, tanią i wygodną formą podróżowania. Rowery też stają się istotną częścią transportu, to znak, że zaczynamy inaczej postrzegać komunikację, co przełoży się na jakość naszego życia – podkreślał marszałek Wojciech Saługa.

Dzięki tej inwestycji okolice dworca kolejowego w Pszczynie zmienią się nie do poznania. Przy ul. Sokoła powstanie obiekt do obsługi podróżnych oraz wiata dla busów i autobusów. Mieszkańcy powiatu oraz turyści będą mogli przesiadać się między różnymi środkami komunikacji – samochodami, rowerami, autobusami czy pociągami. Obiekty będą wyposażone w zintegrowany system paneli fotowoltaicznych, elektroniczne rozkłady jazdy oraz tablice informacyjne, a także punkty informacyjne dla podróżnych. Przy centrum przesiadkowym powstaną parkingi dla blisko 200 samochodów osobowych, 180 miejsc postojowych dla rowerów oraz postój dla taksówek.

Powstanie także system tras rowerowych o łącznej długości ponad 20 km oraz dwa mniejsze centra przesiadkowe w Wiśle Wielkiej oraz w Piasku. Budowa centrum przesiadkowego realizowana będzie w latach 2018-2019, natomiast prace związane z budową tras rowerowych powinny zakończyć się w 2020 r.

* Fot. UMWŚ

2 komentarze

  1. Dobrze, że rządzący coraz częściej zauważają, że bardzo istotnym elementem transportu zbiorowego jest przesiadka. Ale żeby była akceptowalna powinna być czytelna i bez zbędnego czekania.

  2. Pszczyna to bardzo zaspane miasteczko. Nic się tam nie dzieje, tym bardziej fajnie, że kolej będzie jakimś impulsem.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *