Szczegóły tworzące nic

Żeby ludzie ponownie gremialnie przesiedli się do pociągów to musi złożyć się na to kilka szczegółów. Dopiero gdy je się połączy to można liczyć na kompleksowy efekt w postaci skutecznego działania. Osobno każdy z nich jest tylko wolnym elektronem, niewiele znaczącym w określonym środowisku.


Nie, nie będzie tu o reklamie. Bo jej zalew gdzie tylko to możliwe powoduje, że zaczyna ona być odbierana nieco na odwrót od planowanego przesłania. Sam coraz częściej patrzę z niepokojem w kalendarz czy aby Wigilia nie będzie już jutro i czy czegoś nie przegapiłem. Choć już jestem w plecy, bo wczoraj był jakiś Czarny Piątek, a dla mnie był to najzwyczajniejszy z piątków i nadmiernych elementów czerni wczoraj się nie dopatrzyłem.

Bez względu jak wpływa na każdego z nas reklamowa obława to wszyscy funkcjonujemy w określonej rzeczywistości. A ta składa się z niezliczonej ilości szczegółów. To one decydują jakie zdanie mamy o określonej sprawie. I tu wchodzimy w materię pt. „Dworzec kolejowy w Katowicach”, bardzo istotny szczegół opinii o całej kolei w naszym regionie

I nawet gdyby zrobić najlepszy propagandowy film,  jak świetny jest ten dworzec, to może odbiorcy z innej części naszego kraju to kupią. A u nas powiedzą –  taaaaa…  No bo reklama na pewno nie pokaże nieczynnych drzwi, zepsutych ruchomych schodów czy wyświetlaczy pokazujących w minioną środę, że EIC Sobieski pojedzie przez Warszawę do.. Gliwic.

A przez katowicki dworzec przewija się dziennie wiele osób, które od dłuższego czasu pociągu nie widziały. Bo obiekt jest tylko na ich drodze do pracy, czy szkoły. I nawet jeśli pewnego dnia powstanie u nich potrzeba skorzystania z tego środka transportu, to przed oczami stanie im cała lista tego co na dworcu KOLEJOWYM utrudnia im codziennie życie. I powiedzą „nie”, bez wdawania się w konieczność poznawania dalszych szczegółów kolejowej egzystencji. A gdzie poziom drugi i trzeci? Czyli uroki infrastruktury i taboru. Dyskwalifikacja na starcie.

Zresztą Wasze komentarze na Facebooku dobitnie ukazują, jak odbierany jest najważniejszy dworzec kolejowy w województwie. A pamiętajmy, że właśnie obchodzi on dopiero piąte urodziny. Nie podejmuję się dywagować jak będą wyglądały dziesiąte…

Jerzy Gościński

 

5 komentarzy

  1. Zbliżamy się powoli do końca drugiej dekady 21-go wieku a działania spółek PKP przypominają mi często działania handlowców w czasach PRL-u. Dla oka było prawie pięknie, wisiały hasła „Klient nasz Pan”, były Książki skarg i zażaleń, a w realiach na coś sensownego trzeba było polować lub mieć znajomości, żeby dostać spod lady. Dzisiaj handel dorósł i stara się jak może, żeby nie ulec konkurencji.
    Grupa PKP jakby nie zauważa, że dzisiaj w warunkach tak wielu możliwości klienta do usługi transportowej trzeba zachęcać. W tym podejściu do klienta dominuje PLK S.A. To podejście bardzo trafnie określił w swoim komentarzu Jakub Madrjas:
    „… moim zdaniem za tymi działaniami wcale nie stoją bezduszne przepisy – które przecież można zmienić – tylko ich interpretacja. Interpretacja, która mówi „Dobro pasażera jest dla nas najważniejsze… ale to my określimy, co jest dla niego dobre”.”
    Link: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ostateczny-koniec-aplikacji-moj-pociag-stracil-pasazer-84150.html

  2. Takie schody to tylko w PLK. Ważniejsze wydawanie unijnej kasy, a na naprawę schodów trzeba wydać własne. No i rzecz dotyczy Katowic, które trzeba spacyfikować a najlepiej zlikwidować. Brużdżą swoim istnieniem.

  3. Kolejny artykuł o niczym, jak w tym tytule. Jakieś poetyckie opisy, górnolotne słownictwo, a interpunkcji i, co najważniejsze, treści brak. Następnym razem prosimy o więcej konkretów.

    1. Uwielbiasz PLK i działalność (nie)prowadzoną przez nie na terenie województwa śląskiego, te „wspaniałe” remonty po których pojawiają się wychlapy, te przewlekłe remonty mostków, które można załatwić w dwa trzy miesiące a trwają pół roku i dłużej, to podkreślanie priorytetu przewozów towarowych z demonstracyjnymi przejazdami przez dworzec w Katowicach (dlaczego nie przez Centralny w wa-wie?).
      Tekst jest jest jak najbardziej o czymś!!!! O traktowaniu nas mieszkańców regionu przez centralną administrację jako zbędnego i uciążliwego dodatku do TOWARÓW!!!!!!!!!!!

  4. Komunikat Kolei Śląskich potwierdzający skandaliczne traktowanie naszego przewoźnika przez pseudopolskie PLK. Czy to potwierdza spiskową teorię o dążeniu obecnych zarządców do likwidacji kolei samorządowych?
    „Ze względu na dodatkowe prace PKP Polskich Linii Kolejowych w Czechowicach-Dziedzicach Południowych mogą występować opóźnienia pociągów kursujących na linii S5 (Katowice – Bielsko-Biała – Zwardoń).
    Utrudnienia mają potrwać od 16 listopada do 1 grudnia i będą prowadzone w trybie całodobowym. Ze względu na remont w stacji Czechowice-Dziedzice Południowe do obsługi podróżnych przeznaczona będzie tylko jedna krawędź peronowa przy torze numer 2. Niestety, prace te nie były wcześniej przewidziane podczas korekty rozkładu jazdy, Koleje Śląskie nie miały w związku z tym możliwości uaktualnić godzin kursowania pociągów pod kątem prowadzonych prac.”

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *