Częściej między Rybnikiem a Wodzisławiem

Jak poinformował Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, w drugiej połowie 2018 roku na linii kolejowej nr 158 między Rybnikiem a Wodzisławiem Śląskim mają pojawić się dodatkowe połączenia. Będą to pierwsze połączenia w naszym województwie dofinansowywane przez lokalne samorządy.


Jak już informowaliśmy kilkukrotnie na łamach naszego portalu, 10 grudnia 2017 roku wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów 2017/2018. Wedle informacji przekazanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, roczna praca eksploatacyjna względem obecnego rozkładu ulegnie zwiększeniu o ok. 5%. Wyniesie ona ok. 8,9 mln pociągokilometrów, z czego niespełna 7 mln wykonają Koleje Śląskie, a ok. 1,9 mln Przewozy Regionalne.

Województwo Śląskie przeznacza rocznie ok. 180 mln zł na organizację transportu kolejowego. Z tej kwoty ok. 140 mln zł otrzymują Koleje Śląskie, a 40 mln zł Przewozy Regionalne (w tym ok. 5 mln zł ze środków Funduszu Kolejowego).

O zmianach na poszczególnych linia informujemy Was od środy, począwszy od linii S1. I choć na szczegółową analizę linii S71 przyjdzie jeszcze czas, to jest sprawa, o której należy poinformować już dzisiaj. Od połowy 2018 roku, zgodnie z zapowiedziami UMWŚ, między Rybnikiem a Wodzisławiem Śląskim mają zostać uruchomione dodatkowe połączenia kolejowa finansowane przez samorządy.

Liczba par pociągów wzrośnie do 27 w ciągu doby, co pozwoli spełnić założenia: przynajmniej dwa pociągi w ciągu godziny w każdą stronę w godzinach szczytu w dni robocze, pociąg co godzinę poza godzinami szczytu w dni robocze oraz przez cały dzień w dni wolne – czytamy w informacji prasowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

Będzie to pierwszy przypadek w nasym województwie województwie, gdzie samorządy zrefundują część kosztów uruchomienia pociągów. Według wcześniejszych wstępnych szacunków koszt kursowania dodatkowych pociągów w drugiej połowie 2018 r. ma oznaczać dla każdego z miast wydatek ok. 300 tys. zł.

3 komentarze

  1. Oczywiście zmiany w kursowaniu Polregio: nowy pociąg popołudniowy z Krakowa do Rybnika i wydłużenie Rybnik – Kraków do Rzeszowa pominięto. Czyżby gorsza spółka od KŚ? Na pewno czystsza!

    1. O ofercie Polregio dla naszego województwa napiszemy w przyszłym tygodniu. Ten artykuł jest o czymś innym…

  2. Zastanawia mnie, co będzie jeździć na torach w ramach tych dodatkowych kursów? Nadal EN57?
    Dostawa nowych „Elfów2” idzie jak po grudzie, ale nawet jak pewnego dnia dojadą wszystkie, to w zamyśle miały one zastąpić EN57, a tu słyszę, że zwiększy się ilość pociągów na trasie Rybnik-Wodzisław, przybędzie pociągów na trasie Gliwice-Katowice. To świetne informacje, dobrze, że kolej w końcu zaczyna się rozwijać (a nie tylko zwijać), ale otwarte zostaje pytanie – co będzie jeździć?

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *