Zmodernizowane krakowskie Zabłocie i Podgórze

Jak poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. już od 10 grudnia podróżni skorzystają z nowoczesnych przystanków Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze. Nowe obiekty ułatwią komunikację w aglomeracji. Wyraźne oznakowanie, system informacji, windy i schody ruchome, zadaszone perony – to oczekiwana poprawa komfortu obsługi. 


Kraków Zabłocie

Mieszkańcy nowych osiedli lub turyści na historycznym szlaku mają tylko krok do przystanku Kraków Zabłocie. Z hali pod torami na dwa perony mogą wejść tradycyjnymi schodami lub skorzystać ze schodów ruchomych albo wind. Na peronie obok ul. Kącik zatrzymają się pociągi z Krakowa Głównego w stronę Bonarki. Od ulicy Przemysłowej stawać będą składy w stronę Krakowa Głównego. Nad częścią kubaturową – na długości 70 m, perony są w pełni zadaszone. Na pozostałym odcinku osłonę zapewniają wiaty. Przystanek jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

W ramach inwestycji dawny peron został przesunięty o 50 metrów w stronę Wisły. Zmieniła się też przestrzeń w sąsiedztwie przystanku, gdyż przebudowany został układ dróg. Nowa droga połączyła ul. Zabłocie ze skrzyżowaniem ul. Przemysłowej i Lipowej. W sąsiedztwie przystanku powstał parking oraz zatoki autobusowe, co umożliwi lepsze połączenie z komunikacją miejską.

Kraków Podgórze

Przystanek został przesunięty do skrzyżowania ulic Powstańców Wielkopolskich i Wielickiej oraz „podwieszony” pomiędzy estakadami łącznicy. Peron przystanku, to obiekt wyspowy – czyli pociągi zatrzymują się po obu stronach. Podróżni zejdą z Podgórza na przyległe ulice. Do dyspozycji są także dwie windy i schody ruchome.

Nowy przystanek tworzy wygodny węzeł przesiadkowy, umożliwiający zmianę podróży koleją na komunikację miejską lub transport indywidualny. Dzięki modernizacji jest przystosowany do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Mat. PKP PLK S.A.

Łącznica pomiędzy liniami Kraków Główny – Medyka i Kraków Płaszów – Oświęcim, umożliwi bezpośrednią jazdę na trasie Kraków Główny – Skawina i dalej do Oświęcimia i Zakopanego. Skończą się nielubiane przez pasażerów długie postoje na stacji Kraków Płaszów, niezbędne do zmiany kierunku jazdy.

Projekt „Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki” wart 348 milionów złotych współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

* Fot. PKP PLK S.A.

One comment

  1. Już podobno bubel i na Zabłociu trzeba rozebrać część przystanku aby wybudować dwa dodatkowe tory dla SKA. Było o tym głośno w TVP. Część przystanku, ledwo co zbudowany będzie w części lub większej części zdemontowany ( boczne ściany i kto wie co jeszcze ) ponieważ projekt nie był przygotowany pod rozwój kolei miejskiej.
    A kolejnych wad na tym przystanku jest więcej …. .
    To boli kiedy się czyta artykuły prasowe i ogląda w TV jak PKP PLK marnotrawi pieniądze. Taki Kraków, dostaje kasę od PKP na każdą zachciankę, mniej lub bardziej zasadną, z bublami w tle. A w Bielsku-Białej, nie można się doprosić od kilkunastu lat o rewitalizację peronów i torowiska na stacji Bielsko-Biała Główna ( niedokończony ponoć remont z lat 90-tych w XX wieku ) czy rewitalizacji linii kolejowej 190-tki z Bielska-Białej do Skoczowa.
    Tak dzieli pieniądze Warszawa… nawet dołoży do spartaczonych inwestycji i bubli że aż wstyd, a inni tylko patrzą jak są tracone bezpowrotnie kolejne grube miliony złotych!
    Bo w takim Krakowie wszystko można, nawet utopić miliony na fatalne projekty, które potem trzeba zmieniać, udoskonalać itd.. Ot Polska, cała!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *