Zmodernizowane krakowskie Zabłocie i Podgórze

Jak poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. już od 10 grudnia podróżni skorzystają z nowoczesnych przystanków Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze. Nowe obiekty ułatwią komunikację w aglomeracji. Wyraźne oznakowanie, system informacji, windy i schody ruchome, zadaszone perony – to oczekiwana poprawa komfortu obsługi. 


Kraków Zabłocie

Mieszkańcy nowych osiedli lub turyści na historycznym szlaku mają tylko krok do przystanku Kraków Zabłocie. Z hali pod torami na dwa perony mogą wejść tradycyjnymi schodami lub skorzystać ze schodów ruchomych albo wind. Na peronie obok ul. Kącik zatrzymają się pociągi z Krakowa Głównego w stronę Bonarki. Od ulicy Przemysłowej stawać będą składy w stronę Krakowa Głównego. Nad częścią kubaturową – na długości 70 m, perony są w pełni zadaszone. Na pozostałym odcinku osłonę zapewniają wiaty. Przystanek jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

W ramach inwestycji dawny peron został przesunięty o 50 metrów w stronę Wisły. Zmieniła się też przestrzeń w sąsiedztwie przystanku, gdyż przebudowany został układ dróg. Nowa droga połączyła ul. Zabłocie ze skrzyżowaniem ul. Przemysłowej i Lipowej. W sąsiedztwie przystanku powstał parking oraz zatoki autobusowe, co umożliwi lepsze połączenie z komunikacją miejską.

Kraków Podgórze

Przystanek został przesunięty do skrzyżowania ulic Powstańców Wielkopolskich i Wielickiej oraz „podwieszony” pomiędzy estakadami łącznicy. Peron przystanku, to obiekt wyspowy – czyli pociągi zatrzymują się po obu stronach. Podróżni zejdą z Podgórza na przyległe ulice. Do dyspozycji są także dwie windy i schody ruchome.

Nowy przystanek tworzy wygodny węzeł przesiadkowy, umożliwiający zmianę podróży koleją na komunikację miejską lub transport indywidualny. Dzięki modernizacji jest przystosowany do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Mat. PKP PLK S.A.

Łącznica pomiędzy liniami Kraków Główny – Medyka i Kraków Płaszów – Oświęcim, umożliwi bezpośrednią jazdę na trasie Kraków Główny – Skawina i dalej do Oświęcimia i Zakopanego. Skończą się nielubiane przez pasażerów długie postoje na stacji Kraków Płaszów, niezbędne do zmiany kierunku jazdy.

Projekt „Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki” wart 348 milionów złotych współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

* Fot. PKP PLK S.A.

One comment

  1. Już podobno bubel i na Zabłociu trzeba rozebrać część przystanku aby wybudować dwa dodatkowe tory dla SKA. Było o tym głośno w TVP. Część przystanku, ledwo co zbudowany będzie w części lub większej części zdemontowany ( boczne ściany i kto wie co jeszcze ) ponieważ projekt nie był przygotowany pod rozwój kolei miejskiej.
    A kolejnych wad na tym przystanku jest więcej …. .
    To boli kiedy się czyta artykuły prasowe i ogląda w TV jak PKP PLK marnotrawi pieniądze. Taki Kraków, dostaje kasę od PKP na każdą zachciankę, mniej lub bardziej zasadną, z bublami w tle. A w Bielsku-Białej, nie można się doprosić od kilkunastu lat o rewitalizację peronów i torowiska na stacji Bielsko-Biała Główna ( niedokończony ponoć remont z lat 90-tych w XX wieku ) czy rewitalizacji linii kolejowej 190-tki z Bielska-Białej do Skoczowa.
    Tak dzieli pieniądze Warszawa… nawet dołoży do spartaczonych inwestycji i bubli że aż wstyd, a inni tylko patrzą jak są tracone bezpowrotnie kolejne grube miliony złotych!
    Bo w takim Krakowie wszystko można, nawet utopić miliony na fatalne projekty, które potem trzeba zmieniać, udoskonalać itd.. Ot Polska, cała!

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *