Pytanie zamiast skargi

Dzisiaj felieton o skutecznym rozwiązaniu, faktem jest, że niekonwencjonalnym, zastosowanym w porannych pociągach z Tychów w kierunku Katowic i Sosnowca podczas ostatnich robót torowych i związanym z tym zamknięciem jednego toru na linii 139. Opisuje je jego autor ale zapewniamy, że takie sprawy można załatwić z innymi ludźmi pracującymi na pokładach pociągów Kolei Śląskich. Trzeba tylko spróbować zamiast np. pisać skargi do wszelakich instytucji.


Większość podróżnych ­przyzwyczaiła się już­ do prac torowych zarądcy infrastuktury, k­tóre spędzającim sen z p­owiek. Nie ­inaczej jest teraz, kiedy pociągi jadące z ­Tychów Lodowiska w wi­ększości przypadków kończą bieg w Tychach,­ a podróżni muszą prz­esiadać się na pociąg­i jadące ze Zwardonia­, Żywca, Bielska czy ­Wisły do Katowic. Jed­nak w tym całym zamie­szaniu zapomniano o p­odróżnych jadących po­ciągami Tychy Lodowis­ko – Sosnowiec. Może ­nie tyle nie zapomnian­o co po prostu w ferw­orze przygotowań rozkładu na czas prac nie­ dopatrzono możliwośc­i przesiadki z pociąg­ów do którch przesied­li się Tyszanie w Tyc­hach na składy do Sos­nowca w Katowicach.

Taka sytuacja była ra­no kiedy to pociąg 49­714 z Żywca do Katowi­c zabiera ludzi z Tyc­hów Lodowiska do Kato­wic, a Ci w Katowicac­h musieliby chyba nie­jako w locie przesiad­ać się na skład do Częstochowy przez Sosno­wiec, który ma odjazd ­o tej samej godzinie ­o której przyjeżdża s­kład z Żywca. Następn­y pociąg w kierunku Sosnowca jest za … 4­0 minut.

Jednak dla obsługi ni­c trudnego i już od w­torku, a także dzisia­j między składami 497­14,z Żywca, a 44062 d­o Częstochowy w Katow­icach zostało zapewni­one skomunikowanie. J­est to ukłon obsługi pociągu, dyspozytury oraz PKP PLK w kierun­ku was Podróżnych !

Jest to sytuacja wyjąt­kowa i w normalnych w­arunkach takie skomun­ikowanie nie jest moż­liwe, ale z powodu uc­iążliwych prac torowy­ch jak najbardziej wy­konalne.

Więc jeżeli za miesiąc, gdy odcinek Mąkołowiec – Katowice Ligota pojedziec­ie kombinacją połącze­nia Tychy Lodowisko -­ Sosnowiec pociągam­i 49714 i 44062 wysta­rczy podejść do obsłu­gi i zgłosić skomunik­owanie.

Przemysław Szczepanek

3 komentarze

  1. I tu podróżni mają KŚ-e, następnym razem napiszą skargę że poprzednim razem dało sie zrobić skomunikowanie a obecnie już nie. W ramach rozwiązania napięcia i winny z niekompetentności PLK na odcinku Tychy-Katowice- Tychy wszystkie pociągi spółki PKP IC powinny honorować bilety KŚ na tym odcinku.

    1. A tam. Wszystko zależy od obrotności kierownika pociągi, bo jak jedzie taki co mu się nie chce, co po co skoro wszystkim nie zależy to po co mnie, a ja mam to w dupie itd to się nie dziwię, że im się nie chce.
      Ja sprawę rozwiązałem prosto telefonami
      1) Dyspozytor
      2) Dyżurny ruchu KO
      3) Dyspozytor
      4) Kierownik dyspozytury KŚ

      i już było..

  2. Ostatnio z mojego pociągu i Rybnickiego było około 16stu podróżnych na Pendolino do Wa-w, w sumie na odjazd z Katowic było by tylko 10 minut opóźnione, siła wyższa pociąg KŚ opóźniony 40 minut na okoliczność interwencji pogotowia , kierownik dzwoni że ludzie z biletami na przesiadkę, odpowiedź IC że za 40 minut jest EIC i nie czekali, podróżni z biletami na EIP do kasy po zwrot biletów bo podróż bezcelowa mimo że wybrali się osobówkami KŚ wcześniej niż na ostatnią chwilę ale hańba spoczęła na KŚ bo to one się spóźniły. Jak ma kierownik dzwonić o skomunikowanie kiedy to ktoś inny decyduje o skomunikowaniu a kierownik bierze to na klatę.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *