Intercity o nowym rozkładzie

Biuro prasowe PKP Intercity przesłało nam komunikat dotyczący nowości jakie zostaną wprowadzone w naszym regionie w ofercie przewoźnika wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy pociągów 2017/18. Zmiany zaczną obowiązywać od 10 grudnia. Przedstawiamy Wam niemal cały tekst tego komunikatu. Informujemy także, że powstrzymujemy się od oceny tych propozycji. Zrobimy to w połowie grudnia, gdy nowy rozkład wejdzie w życie i na własnej skórze będziemy mogli przekonać się z jakości oferty naszego krajowego przewoźnika dalekobieżnego.


Więcej połączeń z Katowic do stolicy

PKP Intercity przygotowało dla pasażerów z woj. śląskiego nowości w rozkładzie jazdy na sezon 2017/2018. Podróżni będą mogli skorzystać z większej liczby połączeń z Katowic do stolicy. Od grudnia pasażerowie skorzystają z pociągu IC Wysocki, obsługiwanego przez jednostki PesaDART, który pojedzie w relacji Bielsko-Biała – Warszawa, po drodze zatrzymując się w stolicy województwa śląskiego i Częstochowie. Ponadto skład TLK Górnik zmieni kategorię i pojedzie jako szybki pociąg EIC. Podróż z Katowic do Warszawy zajmie nim około 2 godziny 30 minut. Zwiększeniu ulegnie również liczba połączeń na trasie Katowice – Wrocław z 11 do 14 dziennie. Dzięki temu pociągi na tym odcinku, w godzinach szczytu, będą kursować co godzinę, a poza nimi co 2 godziny.

Dodatkowo od grudnia do dyspozycji pasażerów będzie również dodatkowe połączenie z Krakowa do Poznania, kursujące przez Częstochowę Stradom i Ostrów Wielkopolski (TLK Cyryl). Natomiast dzięki dodaniu trasy składu TLK Artus od stycznia Katowice zyskają bezpośrednie połączenie w Góry Stołowe, do Kudowy Zdroju.

Z Bielska Białej i Częstochowy na Warmię i Mazury

Rozkład jazdy 2017/2018 to również nowości dla Bielska-Białej oraz Częstochowy. Oprócz pociągu IC Wysocki bielszczanie zyskają TLK Klimczok, tj. całoroczne połączenie z Poznaniem i Szczecinem, a mieszkańcy Częstochowy wybiorą się na Warmię i Mazury składem TLK Biebrza. Ponadto nocny pociąg IC Pogoria relacji Katowice – Gdynia, który zatrzymuje się m.in. w Częstochowie, będzie obsługiwany nowoczesnym pojazdem FLIRT3

Nowości międzynarodowe

PKP Intercity uruchomi również nowy międzynarodowy pociąg do Wiednia po drodze zatrzymujący się w Czechach. Skład IC Moravia wyjedzie z Katowic w godzinach porannych. Połączenie będzie skomunikowane z innymi składami w Czechach z możliwością przesiadki do pociągów do Pragi i Budapesztu. Dodatkowo pociąg IC Varsovia relacji Warszawa – Budapeszt zatrzyma się w Rybniku, dzięki temu mieszkańcy tego miasta zyskają kolejne szybkie połączenie z Warszawą oraz stolicą Węgier. Od grudnia ulegnie zmianie trasa pociągu IC Chopin. Skład pojedzie przez Czechowice Dziedzice, gdzie będzie skomunikowany z pociągiem do/z Katowic (IC Wysocki).

Ponadto jak zapewnia PKP Intercity 10 i 11 grudnia, czyli w pierwszych dniach funkcjonowania nowego harmonogramu, na wybranych dworcach naszego województwa pomocy i informacji pasażerom udzielać będą mobilni informatorzy.

10 komentarzy

  1. Zapomnieli o największej nowości – codzienny TLK Karpaty relacji Wrocław – Katowice – Przemyśl z wagonami do Lwowa.

  2. Połączenie Rybnika i Wodzisławia z Budapesztem (i Warszawą):
    – do 4 pociągów do Warszawy na dobę (!),
    – wszystkie przez Tychy.

    Ogólnie to to wygląda dość ciekawie, zobaczymy co będzie w praktyce (i jak praktyka wpłynie na punktualność osobowych).

  3. Czyli negatywów (przynajmniej wg komunikatu Intercity) nie ma. A negatyw jest, choćby w postaci skrócenia nocnego TLK Bielsko-Biała – Gdynia do relacji Katowice – Gdynia i zdegradowanie go do EZT bez sypialnych. Taki pociąg przynajmniej w sezonie z Bielska-Białej powinien być. A jest, ale z Bohumina (przez Racibórz, Rybnik, Tychy)

      1. Tak, pisałem o EZT, jakkolwiek go nie zwał:) Nawet wagon bezprzedziałowy w nocy budzi zdziwienie, teraz będzie cały skład. Aż dziwne, że Pendolina jeszcze na nocne nie puszczają…

    1. Nie wiem dlaczego nocny flirt może jechać z Katowic do Gdyni, a nie może z Bielska do Katowic? Nic by się nie stało. Ale Bielsko zachowa połączenie dzienne z Gdynią, a ROW takiego nie miał więc dobrze, że Wydmy zostaną wydłużone w tamtym kierunku. Bardzo cieszy połączenie Katowic z Kudową. Po ilu latach?! Dobrze, że większość międzynarodówek poprzekładali z Zebrzydowic na Rybnik. Dzięki temu zwiększyła się liczba pasażerów, a kolej pozyskała z ROW wielu zmotoryzowanych w kierunku Warszawy. No i wielka szkoda, że Chopin nie pojedzie przez Katowice. To wielka strata historycznego pociągu łączącego Katowice z kilkoma stolicami w porze nocnej.

  4. Jaka jest szansa,że PKP IC przekieruje poc TLK z Bielska na wyremontowaną linie 157 przez Strumień ???

  5. Intercity zrezygnowało z postojów w Katowicach Ligocie. W sumie słusznie, nie było tam zbyt dużego ruchu.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *