Racibórz się doczekał (cz.1)

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy stacji Racibórz wraz z wybranymi elementami infrastruktury kolejowej przyległych szlaków w ramach projektu inwestycyjnego pn.: „Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Chałupki (granica państwa)”. Racibórz czeka istna rewolucja.


Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej, w tym m.in.

  1. Opracowanie projektu budowlanego wraz z kompletem uzgodnień;
  2. Złożenie wniosku o pozwolenie na budowę;
  3. Uzyskanie pozwolenia na budowę;
  4. Opracowanie dokumentacji przetargowej na wybór Wykonawcy robót budowlanych

Szacunkowa wartość zamówienia to 3 miliony złotych netto. Kryteria oceny ofert stanowić będą: cena – 80% oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zadania – 20%. Chętnych na wykonanie przebudowy stacji Raciborzu poznamy 6 grudnia 2017 roku, o godzinie 10:30. Realizacja zadania wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę ma się zakończyć w połowie października 2018 roku.

Zapytaliśmy także właściciela dworca kolejowego w Raciborzu, czyli PKP S.A., kiedy należy się spodziewać remontu budynku, który według pierwotnych planów, miał zostać już odnowiony.

Ostateczne decyzje dot. dworca w Raciborzu jeszcze nie zapadły – powiedziała nam Aleksandra Grzelak z wydziału prasowego PKP S.A.

Wiemy jednak, że remont budynku dworcowego w Raciborzu musi zostać wykonany w powiązaniu z inwestycją dotyczącą samej stacji i peronów. Stąd informacja o przetargu na projekt przebudowy napawa nas optymizmem. Skoro PKP PLK S.A. szykuje się do remontu stacji, to znak, że PKP S.A. jest blisko ustalenia ostatecznej wersji przebudowy budynku dworcowego w Raciborzu.

Przeanalizowaliśmy dokumenty udostępnione w przetargu i ogrom prac inwestycyjnych, które wydają się być wręcz rewolucyjne dla tej części linii. Nie możemy pozostawić tego bez komentarza, dlatego jutro opiszemy wszystkie zmiany które czekają stację Racibórz i okoliczną infrastrukturę kolejową.

2 komentarze

  1. Jeszcze nie zapadły… To ile jeszcze lat będziemy czekać, aż zapadną. Jakie to jest irytujące, że PKP potrafi remontować jakieś dworce po wiochach z jedną parą pociągów (np. Wieruszów), a od 20 lat nie potrafi wyremontować dworca w centrum wcale niemałego miasta. Jest okazja aby połączyć inwestycję torowo-peronową z dworcową tak jak przeważnie się to robi przy innych modernizacjach.

  2. Po ” Wiochach”? -na peronach parkuje sie prywatne pojazdy persnelu kolejowego, zawiadowcy stoja w dresach ( moze to taka mundurowka )? a absurdalne zupelnie jest to ze na przystankach nie ma wiat chroniacych przed wiatrem, sniegiem, deszczem za to sa konstrukcje z napisem PERON 1 !!! o braku Toj Toj nie wspomne. Tak jest na 137 podsudeckiej Od Nysy do Kedzierzyna Kozla.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *