Racibórz się doczekał (cz.1)

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy stacji Racibórz wraz z wybranymi elementami infrastruktury kolejowej przyległych szlaków w ramach projektu inwestycyjnego pn.: „Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Chałupki (granica państwa)”. Racibórz czeka istna rewolucja.


Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej, w tym m.in.

  1. Opracowanie projektu budowlanego wraz z kompletem uzgodnień;
  2. Złożenie wniosku o pozwolenie na budowę;
  3. Uzyskanie pozwolenia na budowę;
  4. Opracowanie dokumentacji przetargowej na wybór Wykonawcy robót budowlanych

Szacunkowa wartość zamówienia to 3 miliony złotych netto. Kryteria oceny ofert stanowić będą: cena – 80% oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zadania – 20%. Chętnych na wykonanie przebudowy stacji Raciborzu poznamy 6 grudnia 2017 roku, o godzinie 10:30. Realizacja zadania wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę ma się zakończyć w połowie października 2018 roku.

Zapytaliśmy także właściciela dworca kolejowego w Raciborzu, czyli PKP S.A., kiedy należy się spodziewać remontu budynku, który według pierwotnych planów, miał zostać już odnowiony.

Ostateczne decyzje dot. dworca w Raciborzu jeszcze nie zapadły – powiedziała nam Aleksandra Grzelak z wydziału prasowego PKP S.A.

Wiemy jednak, że remont budynku dworcowego w Raciborzu musi zostać wykonany w powiązaniu z inwestycją dotyczącą samej stacji i peronów. Stąd informacja o przetargu na projekt przebudowy napawa nas optymizmem. Skoro PKP PLK S.A. szykuje się do remontu stacji, to znak, że PKP S.A. jest blisko ustalenia ostatecznej wersji przebudowy budynku dworcowego w Raciborzu.

Przeanalizowaliśmy dokumenty udostępnione w przetargu i ogrom prac inwestycyjnych, które wydają się być wręcz rewolucyjne dla tej części linii. Nie możemy pozostawić tego bez komentarza, dlatego jutro opiszemy wszystkie zmiany które czekają stację Racibórz i okoliczną infrastrukturę kolejową.

2 komentarze

  1. Jeszcze nie zapadły… To ile jeszcze lat będziemy czekać, aż zapadną. Jakie to jest irytujące, że PKP potrafi remontować jakieś dworce po wiochach z jedną parą pociągów (np. Wieruszów), a od 20 lat nie potrafi wyremontować dworca w centrum wcale niemałego miasta. Jest okazja aby połączyć inwestycję torowo-peronową z dworcową tak jak przeważnie się to robi przy innych modernizacjach.

  2. Po ” Wiochach”? -na peronach parkuje sie prywatne pojazdy persnelu kolejowego, zawiadowcy stoja w dresach ( moze to taka mundurowka )? a absurdalne zupelnie jest to ze na przystankach nie ma wiat chroniacych przed wiatrem, sniegiem, deszczem za to sa konstrukcje z napisem PERON 1 !!! o braku Toj Toj nie wspomne. Tak jest na 137 podsudeckiej Od Nysy do Kedzierzyna Kozla.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *