Tramwajowa modernizacja w Częstochowie

W przetargu na modernizację infrastruktury tramwajowej w Częstochowie, ogłoszonym przez tamtejsze Miejskie Przedsiębiorstwo Miejskie wpłynęły trzy oferty. Tylko jedna z nich mieści się w budżecie przygotowanym przez zamawiającego.


W postępowaniu ogłoszonym przez MPK Częstochowa wpłynęły trzy oferty:

  • Grupa ZUE S.A. z Krakowa – 121,429 mln złotych brutto, 21 miesięcy na realizację zadania, 84 miesięcy gwarancji,
  • Konsorcjum firm: ROGREG Infracity sp. z o.o. z Łodzi, MPK Łódź S.A., Przedsiębiorstwa Drogowo-Budowlanego KEMY sp. z o.o. z Łodzi, firmy Spaw-Tor sp. z o.o. sp. komandytowa z Krakowa i Grzegorza Michnika ze Spaw-Tor – 131,257 mln złotych brutto, 24 miesięcy na realizację zadania, 65 miesięcy gwarancji,
  • Konsorcjum firm: NDI S.A. z Sopotu, NDI sp. z o.o. z Sopotu, Construcciones Y Promociones Balzola SA z Bilbao – 114,500 mln złotych brutto, 19 miesięcy na realizację zadania, 120 miesięcy gwarancji,

Najlepiej w tym zestawieniu wypada hiszpańskie konsorcjum, którego oferta jako jedyna mieści w budżecie zamawiającego, który wynosi 114,700 mln złotych brutto. Inwestycja prowadzona jest w systemie projektuj i buduj pod nazwą: „Przebudowa liniowej infrastruktury tramwajowej w Częstochowie (odcinek 1,2,3,4,5a,6)”.

Przedmiotem zamówienia ogłoszonego przez MPK Częstochowa jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie 13,5 km toru pojedynczego. Inwestycja zakłada także przebudowę pętli, modernizację i budowę podstacji, a także przygotowanie uzbrojenia pod system informacji pasażerskiej, który ma powstać w ramach odrębnego zamówienia.

W sumie zadanie realizowane będzie na sześciu odcinkach:

  1. Kompleksowa przebudowa infrastruktury od pętli tramwajowej przy ul. Fieldorfa Nila do słupa nr 714. Zakłada się, że pętla Fieldorfa Nila zostanie przebudowana na dwutorową i przesunięta, by uwzględnić rezerwę na zmianę przebiegu południowej jezdni al. Wyzwolenia, która zgodnie z planami ma przebiegać w tym miejscu równolegle do jezdni północnej. Ponadto przewidziano budowę nowej podstacji. Przewidziano również budowę nowego przystanku przy tunelu w rejonie pętli Kiedrzyńska.
  2. Przebudowa fragmentu od słupa nr 714 do al. Jana Pawła II, wraz z przebudową pętli przy Kiedrzyńskiej. Przy Dekabrystów przewidziano rozjazdy dla nowej linii w kierunku Parkitki. Istniejąca podstacja ma zostać zmodernizowana.
  3. Obejmuje torowisko od al. Jana Pawła II do ronda Mickiewicza wraz z przejazdem przez aleję Jana Pawła II. Przy al. Jana Pawła II pojawi się dodatkowy przystanek, w kierunku os. Północ.
  4. Dotyczy przebudowy węzła wjazdowo-wyjazdowego na teren zajezdni MPK wraz z przebudową infrastruktury sieciowej i torowej na terenie zajezdni.
  5. Obejmuje al. Pokoju od al. Wojska Polskiego do pętli tramwajowej PKP Raków, wraz z przebudową pętli na dwutorową.
  6. Dotyczy przebudowy jednej z podstacji na terenie zajezdni.

* Fot. MPK Częstochowa 

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *