Stadler dostarczy 71 EZT dla Mazowsza

Koleje Mazowieckie rozstrzygnęły przetarg na dostawę 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych w dwóch konfiguracjach: dwuczłonowych i pięcioczłonowych. W walce o tak duży kontrakt stanęło trzech producentów: NEWAG S.A., Stadler Polska oraz konsorcjum firm Pesa Bydgoszcz i ZNTK „Mińsk Mazowiecki”. 


Złożone przez producentów oferty były oceniane według piętnastu kryteriów. Zgodnie z przekazaną przez Koleje Mazowieckie informacją, najwięcej punktów otrzymała oferta złożona przez Stadler Polska i to właśnie ten producent podpisze umowę ramową, która ma pozwolić w sumie na zakup 71 nowoczesnych pociągów przez mazowieckiego przewoźnika.

Złożone przez producentów oferty były oceniane według piętnastu kryteriów. Kryterium dotyczące kosztów utrzymania stanowiło 50 proc. Stadler Polska uzyskał najwyższą notę – ponad 99 punktów. Za nim uplasowało się konsorcjum Pesa Bydgoszcz oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”, uzyskując wysoki wynik – blisko 88 punktów. Trzeci w ocenie był Newag z liczbą ponad 79 punktów – informują w komunikacie prasowy Koleje Mazowieckie.

Plan zakupu 71 nowych ezt obejmuje:

  • 61 sztuk pięcioczłonowych pociągów, które zostaną skierowane głównie do obsługi połączeń w relacjach: Warszawa – Działdowo (6 szt.), Sochaczew – Warszawa – Celestynów (12 szt.), Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki (12 szt.), Góra Kalwaria – Czachówek – Warszawa – Modlin (15 szt.), Warszawa – Tłuszcz (16 szt.).
  • 10 sztuk dwuczłonowych pociągów, które zostaną skierowane do obsługi połączeń Radom – Drzewica, Radom – Skarżysko-Kamienna, Radom – Dęblin czy Radom – Warka.

Wszystkie trzy złożone oferty były interesujące i za nie dziękuję. Niestety, mogliśmy wybrać tylko jedną i najkorzystniejszą dla Kolei Mazowieckich propozycję, według ściśle określonych kryteriów, a tę złożyła firma Stadler. Gratulacje. Liczymy na rychłe podpisanie umowy z wybranym dostawcą elektrycznych zespołów trakcyjnych i czekamy na dostarczenie pierwszych pojazdów pod koniec 2018 roku – powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

Realizacja zamówienia będzie się odbywać w trzech etapach:

  • dostawa 6 pięcioczłonowych EZT do 2018 roku,
  • dostawa 10 dwuczłonowych EZT do 2019 roku,
  • dostawa 55 pięcioczłonowych EZT w latach 2019 – 2020

* Fot. Koleje Mazowieckie

2 komentarze

    1. Ma wspólnego to, że jako portal piszący o transporcie w naszym regionie, chcemy by nasi czytelnicy byli na bieżąco w ważnych tematach dotyczących całego kraju. Tym ważnym tematem bez dwóch zdań jest przetarg na dostawę taboru na tak wielką, niespotykaną w Polsce, a tym bardziej w naszym województwie, skale.

      Co więcej, z naszym działaniem coraz częściej wychodzimy poza obszar naszego województwa. Celowo zostało utworzone również poszczególne kategorie, tak by w każdej z nich zamieszczać odpowiednie informacje. Kategoria „kraj”, wydaje mi się że jasno sugeruje iż będzie można tam napotkać informacje z całej Polski nie tylko naszego regionu.

      Jeśli kogoś nie interesują wiadomości spoza naszego województwa, to daną wiadomość mówiąc potocznie oleje. Jesteśmy jednak przekonani, że pośród naszych Czytelników są tacy, którzy chętnie o tym przeczytają.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *