Żory w połowie zrobione

Efekty prac prowadzonej inwestycji wartej ponad 370 mln zł na terenie Rybnickiego Okręgu Węglowego są zauważalne praktycznie na długości całej trasy objętej planem rewitalizacyjnym, mającym na celu usprawnienie ruchu kolejowego w tej części województwa śląskiego. Stacja Żory zmienia swoje oblicze.


Do końca inwestycji pozostało jeszcze 19 miesięcy, czyli grubo ponad połowa czasu, a prace wyraźnie postępują. Można założyć, że termin zakończenia realizacji nie zostanie w żaden sposób przesunięty. Chybie – Żory praktycznie na ukończeniu.

W Rybniku pierwszy peron został ukończony i wykonawca wziął się już za drugi, stąd teraz skomunikowania pociągów odbywają się na przystanku Rybnik Towarowy. Od stacji Sumina do stacji Nędza pomiędzy torami przygotowane są już nowe szyny. W Żorach stanął już trzeci peron dla połączeń dalekobieżnych. Są też nowe tory i cała sieć trakcyjna. Brakuje tylko czynnego dworca kolejowego, ale i na niego prędzej czy później przyjdzie czas.

Krajobraz placu budowy z miesiąca na miesiąc zmienia się, ale w najbliższym czasie planujemy odwiedzić każde miejsce realizowanej inwestycji i zrobić podsumowanie dokonanych dotychczas prac.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

4 komentarze

  1. Pytanie czy po remoncie planowane jest zwiększenie ilości połączeń. Rybnik (140 tys) i Żory (60 tys) łączą 4 pary połączeń…

  2. Wczoraj jechałem z Bielska-Białej do Rybnika i widziałem również rozłożone nowe szyny na odcinku z Żor do Rybnika 🙂

  3. Tak wyremontowali że przejechać przez przejazd na stację to masakra jest gorzej niż przed remontem

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *