Dalsze prace linii Katowice – Kraków

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę za blisko 600 mln zł na odcinek Trzebinia – Krzeszowice na linii z Krakowa do Katowic. Efektem prac będą krótsze podróże i wyższy komfort obsługi pasażerów na peronach w: Trzebini, Dulowej, Woli Filipowskiej, Krzeszowicach. Zwiększy się również poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym na międzynarodowej trasie E-30. 


W ramach inwestycji przebudowane zostaną perony w Trzebini, Krzeszowicach, Dulowej i Woli Filipowskiej. Po zakończeniu prac będą wyższe, dobrze oświetlone i wyposażone w czytelne oznakowanie oraz wiaty. Dostęp do pociągów umożliwią bezkolizyjne przejścia pod torami wyposażone w windy lub pochylnie. Na trasie między Trzebinią a Krzeszowicami wybudowanych zostanie 8 przejść pod torami, a w Krzeszowicach powstanie nowa kładka. Obiekty będą także przygotowane pod względem obsługi osób o ograniczonej mobilności i zapewnią wygodniejsze, bezpieczne dojście do pociągów.

W ramach Krajowego Programu Kolejowego zwiększamy również poziom bezpieczeństwa. Powstają bezkolizyjne przejazdy drogowe oraz przejścia dla pieszych, znacznie ułatwiające bezpieczny dostęp do peronów. Na odcinku Trzebinia – Krzeszowice będą 3 nowe wiadukty drogowe i 8 przejść pod torami – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Trzy nowe wiadukty drogowe zastąpią przejazdy w Trzebini, Woli Filipowskiej, Krzeszowicach. Także 2 istniejące już wiadukty w Trzebini zostaną przebudowane. Dzięki temu pociągi pojadą szybciej, a kierowcy oraz piesi unikną oczekiwania na otwarcie przejazdu. Modernizacja czeka ponadto 3 przejazdy kolejowo-drogowe w Dulowej, Młoszowej, Woli Filipowskiej.

Na odcinku Trzebinia – Krzeszowice przebudowa obejmie 47 km torów i sieci trakcyjnej oraz 45 obiektów inżynieryjnych: wiaduktów, mostów, przejść, przepustów. Nowe lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym w Trzebini oraz wymiana 108 rozjazdów zwiększy sprawność kursowania pociągów i ich obsługę na stacjach.

Modernizacja na trasie E30 Kraków – Katowice prowadzona jest obecnie na trzech odcinkach: Kraków Główny Towarowy – Kraków Mydlniki; Kraków Mydlniki – Krzeszowice; Trzebinia – Jaworzno Szczakowa. Zakończenie prac na linii E30 Kraków – Katowice planowane jest w drugiej połowie 2020 roku.

*Fot. PKP PLK S.A.

One comment

  1. A kiedy PLK podpiszą umowę na modernizację stacji MYSŁOWICE?????
    A kiedy PLK podpiszą umowę na modernizację linii 138 od Mysłowic do Katowic???
    Kiedy przestaną upowszechniać łgarstwo o zakończeniu modernizacji Kraków – Katowice w 2020?

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *