TRAKO 2017 – Griffin vs Marathon

Dzisiaj, podczas wizyty na targach TRAKO w Gdańsku postanowiliśmy przyjrzeć się uważniej dwóm lokomotywom, które z pewnością zostaną zgłoszone przez dwóch naszych największych producentów do przetargu ogłoszonego przez PKP Intercity. Mowa o Gamie Marathon produkowanej przez Pesę i Griffinie z nowosądeckiego Newagu.


Półtora miesiąca temu PKP Intercity ogłosiło przetarg na zakup 20 lokomotyw jednosystemowych, które będą wykorzystywane na terenie Polski. Spółka zawarła w zamówieniu prawo opcji na zakup kolejnych 10 lokomotyw. Oprócz tego nasz narodowy przewoźnik zamawia także usługi utrzymania pojazdów na okres 126 miesięcy oraz usługę przeszkolenia maszynistów. Prędkość eksploatacyjna pojazdów musi być nie mniejsza niż 160 km/h. I właśnie Gama Marathon i Griffin wydają się być żelaznymi kandydatami do walki o to zamówienie.

I chociaż przewoźnik jasno deklaruje, że lokomotywy mają być jednosystemowe, to cechą wspólną obu lokomotyw jest fakt posiadania tzw. silników dojazdowych. Czyli chociaż obie lokomotywy napędzane są energią elektryczną, to dodatkowo posiadają silnik spalinowy, który, według tego, co się nam udało ustalić pozwala przejechać nawet 150 kilometrów na szlakach pozbawionych trakcji.

Ocenę „urody” pozostawiamy Wam, ponieważ jak wiadomo każdy ma swój gust i kwestię, która lokomotywa jest ładniejsza jest Waszym subiektywnym przywilejem…

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

One comment

  1. Bardzo chcę pojechać na targi TRAKO, ale mam trudną sytuację finansową i nie stać mnie na podróż do Gdańska :___((((

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *