ŁKA wydłuży swoje Flirty3

Łódzka Kolej Aglomeracyjna ogłosiła postępowanie na rozbudowę 10 jednostek FLIRT3 o trzeci, środkowy człon. Inwestycja pozwoli na zwiększenie pojemności pociągów. Jest ona konieczna z uwagi na coraz większą liczbę przewożonych pasażerów i planowany rozwój połączeń. 


Rozbudowa pojazdów pozwoli na zwiększenie miejsc dla podróżnych. W dodatkowym członie znaleźć ma się nie mniej niż 66 miejsc siedzących, w tym 64 siedzące miejsca stałe. Tak jak w obecnych pojazdach, w dodatkowej przestrzeni pasażerowie będą mogli korzystać z gniazdek elektrycznych i bezpłatnego Internetu.

Obserwujemy znaczny wzrost liczby pasażerów w pociągach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Statystyki pokazują, że kolej w województwie łódzkim zyskuje na znaczeniu. Aby zapewnić mieszkańcom odpowiedni komfort podróży ŁKA potrzebuje bardziej pojemnego taboru. Rozbudowa pojazdów zwiększy pojemność pociągów ze 120 do 180 miejsc. Dłuższe składy będą mogły być kierowane na najbardziej oblegane trasy – informuje Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna w trakcie ośmiu miesięcy obecnego roku (styczeń- sierpień) przewiozła 2 434 000 pasażerów. To niemal tyle, ile w całym zeszłym roku, kiedy z pociągów ŁKA skorzystały 2 518 000 pasażerów. Spółka obserwuje stale rosnącą frekwencję w pociągach.

Rozbudowa pojazdów zapewni pasażerom większy komfort podróży. Spółka będzie mogła bardziej efektywnie dysponować taborem. Rozbudowane pociągi będą uruchamiane w godzinach szczytu oraz na najbardziej obłożonych liniach. W wielu przypadkach nie będzie już konieczności łączenia pojazdów w podwójną trakcję, a „uwolniony” tabor będzie mógł zostać wykorzystany do obsługi dodatkowych połączeń – dodaje Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Pojazdy zostaną wydłużone o nie mniej niż 16 metrów. Rozbudowane pociągi mają być w pełni kompatybilne z obecnie eksploatowanymi pojazdami i umożliwiać łączenie ich w trakcję wielokrotną do trzech pojazdów. Zamówienie zlecone zostało w trybie zamówienia „z wolnej ręki”. Do negocjacji zaproszono firmę Stadler Polska, producenta aktualnie eksploatowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pociąg zostanie wydłużony o jeden fabrycznie nowy środkowy człon nienapędny wraz z wózkiem tocznym wraz z uzyskaniem zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji dla rozbudowanego pojazdu, zgodnego z TSI. Zamówienie uwzględnia również utrzymanie pojazdów.

Pierwszy pojazd zostanie zmodyfikowany do 30 września 2018 roku, natomiast w terminie do 28 lutego 2019 roku, pojazd musi uzyskać zezwolenie zgodne z TSI. Rozbudowa pozostałych 9 składów ma się zakończyć do końca stycznia 2020 roku.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *