Sprzeciw sejmiku śląskiego

Modernizacja linii kolejowych na odcinku Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice miała usprawnić kolej w województwie śląskim. Wiele było zapowiedzi i deklaracji, jednak nic z tego nie wyszło, bowiem decyzją władz projekt został przesunięty na listę rezerwową w ramach Krajowego Programu Kolejowego do roku 2023. Takiemu obrotowi spraw sprzeciwia się jednak sejmik śląski.


Sejmik wyraził sprzeciw wobec decyzji o przesunięciu na listę rezerwową w ramach Krajowego Programu Kolejowego do roku 2023 I etapu prac budowlanych na linii E65 na odcinku Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice. Zdaniem Sejmiku decyzja ta oznacza rezygnację z prac budowlanych w ramach KPK oraz zabranie ok. 4 mld zł z województwa śląskiego.

Zaniechanie prac budowlanych mających na celu separację ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego na odcinku Będzin – Katowice – Katowice Ligota oraz zaniechanie przebudowy stacji Katowice uniemożliwi stworzenie kolei aglomeracyjnej, która powinna być kręgosłupem transportu zarówno metropolii górnośląsko-zagłębiowskiej, jak i województwa śląskiego – czytamy w oświadczeniu.

Radni Sejmiku jednocześnie apelują o sfinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko jak największej części projektu. Warto bowiem wspomnieć, że cały projekt miał być dofinansowany w ramach CEF, czyli Connecting Europe Facility, czyli instrumentu o nazwie „Łącząc Europę”.

* Fot. Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego

6 komentarzy

  1. Bardzo dobrze niech sejmik działa. Ta modernizacja powinna nastąpić jak najszybciej. Powinny być dwa dodatkowe tory dla pociągów osobowych od Będzina do Katowic. Tym bardziej, że miejsce jest i spokojnie można by było linię S4 przedłużyć z Sosnowca dalej

    1. PiS wykiwał „serce przemysłowe kraju” jak przed wyborami określano Śląsk. Bo przecież według wszystkich obietnic poprzedniego rządu E65 miała być robiona KONKRETNIE W TYM ROZDANIU UNIJNYM 2014-2020.

  2. Podobny los czeka planowane Opolskie inwestycje kolejowe. Dla Opolskiego jedyny ratunek- Wchloniecie przez Slaskie lub Dolnoslaskie albo podzial troche tu troche tu!! Tylko czy wtedy obejdzie sie bez Listy Rezerwowej? Kolej powinna byc jedna! namnozylo sie firm, podwykonawcow,spolek z szyldem PKP! Komu zalezy aby ten proceder utopienia kolejowej infrastruktury byl realizowany?

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *