Kto dostarczy wagony dla TŚ?

W tym tygodniu otwarto koperty w przetargu na zakup wagonów tramwajowych jednoczłonowych z projektu pn. „Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego etap I”. W przetargu wpłynęły dwie oferty.


Przedmiotem zamówienia była dostawa 10 sztuk fabrycznie nowych tramwajów jednoczłonowych, jedno (8 wagonów) i
dwukierunkowych (2 wagony), częściowo niskopodłogowych, o nowoczesnej konstrukcji i wysokiej jakości wraz z dostawą pakietu naprawczego i specjalistycznego sprzętu niezbędnego do eksploatacji wagonów.

Zakup realizowany jest w ramach zadania nr 13: „Zakup taboru tramwajowego do obsługi komunikacji tramwajowej na zmodernizowanych i wybudowanych odcinkach infrastruktury na obszarze działania Tramwajów Śląskich S.A.” objętego Projektem pn.: „Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego etap I”, przewidzianego do współfinansowania przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie 2014 – 2020.

Swoje oferty złożyły dwa przedsiębiorstwa:

Modertrans Poznań Sp. z o.o.
Cena oferty brutto – 35 301 000,00 zł
Długość niskiej podłogi przedziału pasażerskiego w % – 30,4
Liczba dodatkowych strumieni drzwi dla pasażera ponad wymagane minimum – 0

H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
Cena oferty brutto – 45 006 930,00 zł
Długość niskiej podłogi przedziału pasażerskiego w % – 61,98
Liczba dodatkowych strumieni drzwi dla pasażera ponad wymagane minimum – 2

Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (zamówienie podstawowe + prawo opcji): 48 031 500 00 zł brutto, w tym dla zamówienia podstawowego 32 656 500,00 zł brutto.

Kryteria udzielenia zamówienia:

  • Długość niskiej podłogi przedziału pasażerskiego – Waga: 15
  • Rozwiązania techniczne – Waga: 8
  • Cena – Waga: 77

Na wykonanie zadania wybrany wykonawca będzie miał czas do 31.12.2019

3 komentarze

  1. Szkoda, że czeskie Vario nie wygrało. Mają bardzo fajne tramwaje. Czyżby specjalnie obniżka cen, żeby Moderusy weszły na śląskie tory?

  2. Cena
    MT 77pkt
    HPC 60,39pkt

    Niska podłoga
    MT 3,72pkt
    HPC 15pkt

    Dodatkowy strumień pasażerski
    MT 0pkt
    HPC 4pkt

    Czyli 80,72:79,39 dla Modertransu, ale są jeszcze pozostałe kryteria.

    Natomiast obie kwoty przekraczają budżet Zamawiającego czyli 26.550.000,00 zł netto

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *