Leo Express zmienia swój rozkład w Polsce

Jak informuje Urząd Transportu Kolejowego, dnia 24 sierpnia 2017 r. wpłynęło powiadomienie o planowanych nowych kolejowych przewozach pasażerskich na trasie międzynarodowej przez Leo Express. Czeski przewoźnik zmienił wniosek o przyznanie otwartego dostępu na trasie międzynarodowej Praha hl. n. – Kraków Główny – Praha hl. n.


Leo Express planuje wykonywać przewozy od 10 grudnia 2017 r. do 9 grudnia 2022 r. Pociąg z Pragi ma planowo wyjeżdżać o godzinie 16:10, a do Krakowa dojeżdżać o 23:10. W drogę powrotną pociąg miałby wyruszyć nad ranem o 4:44, by dojechać do Pragi przed południem. Trasa w wersji preferowanej przez Leo Express ma 534 km, z czego tylko ok. 150 km przebiega przez terytorium Polski.

Proponowany rozkład zakłada odjazdy ze stacji Kraków Główny o 4:44 i zatrzymania w Polsce na następujących przystankach i stacjach: Krzeszowice (5:31 – 5:32), Trzebinia (5:52 – 5:53), Jaworzno Szczakowa (6:18), Mysłowice (6:31), Katowice (6:49), Katowice Ligota (6:56), Tychy (7:06), Pszczyna (7:20), Zebrzydowice (7:46). Do stolicy Czech, pociąg dojeżdżać ma o godzinie 11:39.

W drogę powrotną pociąg miałbym wyruszać z Pragi o 16:10, a w naszym kraju zatrzyma się na następujących stacjach i przystankach: Zebrzydowice (20:08), Pszczyna (20:36), Tychy (20:50), Katowice Ligota (21:00), Katowice (21:10), Mysłowice (21:25), Jaworzno Szczakowa (21:38), Trzebinia (22:03), Krzeszowice (22:24), Kraków Główny (23:10).

Leo Express podał też dwa alternatywne warianty tras wraz z nowymi rozkładami jazdy, którymi jest zainteresowany w przypadku braku możliwości przepustowych na trasie pierwotnej. W obu wariantach trasa alternatywna jest trochę dłuższa i wynosi odpowiednio 596 km i 557 km. Pierwszy wariant zakłada przejazd przez Miechów, Tunel i Olkusz (odjazd z Krakowa o 4:35, powrót na 23:30), a wariant numer dwa przez Skawinę, Zator, Oświęcim i Mysłowice (odjazd z Krakowa o 4:31, powrót na 23:24).

*Fot. Leo Express

3 komentarze

  1. Widać, że Leo bardzo chce jeździć, a UTK bardzo chce mu to utrudnić. Tłumaczenia UTeKu są żałosne…

  2. To planowo bezpośredni pociąg ma jechać dłużej niż obecne połączenie Praga – Kraków z przesiadką w Bohuminie. Obecnie startuje z Pragi 16:13 a w Krakowie ląduje 22:20.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *