Kolejne wagony do modernizacji

Mimo przekroczenia budżetu przygotowanego przez PKP Intercity na realizację projektów dotyczących modernizacji wagonów typu 141A/111A, narodowy przewoźnik, po uprzednim zwiększeniu poziomu finansowania, zdecydował się zaakceptować oferty złożone w przetargach.


Decyzja PKP Intercity o zwiększeniu budżetu, pozwoli m.in. na realizację oryginalnego projektu pod nazwą COMBO. Będą to wielofunkcyjne wagony, o podwyższonym standardzie z miejscami do siedzenia w układzie przedziałowym, z wydzielonymi przedziałami dla matki z dzieckiem, z przedziałem dla osób niepełnosprawnych, z miejscami do przewozu rowerów i z automatem z przekąskami. Do modernizacji przeznaczone mają zostać wagony osobowe typu 141A/111A. Co warte podkreślenia, przewoźnik zapewnił sobie prawo opcji, które pozwoli na modernizację maksymalnie kolejnych 20 wagonów.

W przetargu na wagony COMBO wpłynęła tylko jedna oferta złożona przez PESĘ Bydgoszcz S.A. Bydgoski producent wycenił zamówienie podstawowe na 207,624 mln zł brutto, zaś zamówienie wraz z prawem opcji na 311,436 mln zł brutto. Budżet, który przygotowało PKP Intercity, wynosił odpowiednio – 177,12 mln zł brutto i 265,68 mln zł brutto. Mimo zdecydowanego przekroczenia budżetu, narodowy przewoźnik zdecydował się zlecić wykonanie modernizacji wagonów.

PKP Intercity rozstrzygnęło również dwa przetargi na wykonanie naprawy okresowej piątego poziomu utrzymania wraz z modernizacją odpowiednio 83 i 60 wagonów. Pierwszy z nich, który zwierał również prawo opcji pozwalające rozszerzyć zamówienie o kolejne 42 wagony, trafił w ręce PESY Bydgoszcz S.A. i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Co prawda zaakceptowana oferta (311,987 mln zł brutto) przekroczyła budżet zamawiającego wynoszący 275,64 mln zł brutto, jednak PKP Intercity zdecydowało się zwiększyć środki na realizację tego zadania.

Drugi przetarg, dotyczący modernizacji 60 wagonów osobowych typu 141A/111A padł łupem H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Poznańska firma wyceniła wykonanie zadania na 273,05 mln złotych brutto. Pomimo przekroczenia budżetu zamawiającego, który wynosił 243,54 mln złotych brutto, PKP Intercity zdecydowało się zwiększyć budżet i zaakceptować ofertę.

 

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *