Srebrną strzałą do Wrocławia

W grudniu bieżącego roku, kiedy wejdzie nowy rozkład jazdy, Racibórz otrzyma bezpośrednie połączenia z Wrocławiem na pociągach 36WEa (Impuls) w srebrzystym malowaniu województwa opolskiego. Będzie komfortowo i szybko.


Jeśli chodzi o ilość bezpośrednich połączeń pomiędzy Wrocławiem a Raciborzem, nie ulegnie ona zmianie. Dalej będą to 3 połączenia dziennie, jednak zmienią się godziny odjazdów i przyjazdów oraz tabor obsługujący dotychczasowe połączenia. W grudniu wchodzi nowy rozkład jazdy 2017/2018 w którym pod relacją Wrocław Główny – Racibórz i Racibórz – Wrocław Główny widnieje oznaczenie 36WEa co oznacza Impulsa.

Operatorem połączenia będą Przewozy Regionalne, a w tamtym regionie tylko Opolski Zakład Przewozów Regionalnych dysponuje takim taborem, który został sfinansowany przez tamtejszy urząd marszałkowski. Taka decyzja może być tłumaczona faktem iż w przyszłym roku mają zakończyć się prace rewitalizacyjne na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Nędza a to oznacza, że poczciwy EN57 nie będzie w stanie wykorzystać maksymalnych parametrów całej linii, tym bardziej, że pomiędzy Opolem a Wrocławiem nawet pociągi osobowe jeżdżą z prędkością 160 km/h.

Dzięki zmianie taboru w powyższej relacji czas na samym tylko odcinku Opole Główne – Wrocław Główny ulegnie skróceniu o 20 minut. Jak to będzie wyglądać na całej linii dowiemy się w październiku, ale już teraz wiemy, że pasażerowie korzystający z tego połączenia odczują różnicę.

4 komentarze

  1. Jak już co to mogło by to jeździć aż po Chałpki po to żeby z Bohuminie czyli że światem było połączenie dogodne dla naszego regionu.

  2. Warto byłoby dotrzeć z taką informacją do lokalnych mediów w Raciborzu – dotychczas słyszałem wiele skarg na połączenia do Wrocławia, właśnie ze względu na kiepski tabor obsługujący te połączenia i czas przejazdu.

  3. Na odcinku Opole Główne – Kędzierzyn – Racibórz szkoda Impulsów.

    Jestem pod wrażeniem, że w końcu czas przejazdu REGIO z Opola do Wrocławia skróci się do równej godziny (poza jednostkowymi połączeniami).

    Wszystkie połączenia Wrocław – Opole powinny być obsługiwane Impulsami, nawet kosztem połączeń w kierunku Kędzierzyna, czy Raciborza. W Opolu można zapewnić dogodne przesiadki. I pociągi powinny jeździć co godzinę od świtu do północy (terminy kursowania i licha oferta w dni wolne załamuje).

    Pociągi z Wrocławia przekraczające Opole na Impulsach mają sens wyłącznie w kierunku Częstochowy i Gliwic (trasa przez Strzelce Op.), gdzie pasażerowie przy dobrej infrastrukturze odczują przyspieszenie.

  4. Ja nie będę należał do entuzjastów takiego składu w każdych warunkach, gdyż jest to skład owszem, ładny, ale niedostosowany do potrzeb. Wczoraj się do takowego we Wrocławiu z rowerem nie dostałem, gdyż Impuls obsługiwał frekwencyjne połączenie o 16:45 co powodowało, że wszystkie przedsionki były nabite ludźmi, nie było szans na zapakowanie się. Nie wiem czy pasażerowie są szczęśliwi z podróży takim składem, skoro muszą w nim stać.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *