Szybciej z Nysy do Opola

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na rewitalizację linii Opole – Nysa. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą tamtędy z prędkością do 120 km/hl, a towarowe do 100 km/h. Według zamierzeń zarządcy infrastruktury podróż ze stolicy województwa do Nysy ma skrócić się o około 40 minut.


Prace obejmą wymianę 48 km torów oraz urządzeń sterowania ruchem – ważnych elementów infrastruktury kolejowej. Poprawi się płynność jazdy i przepustowość linii, co oznacza dobry przejazd dla większej liczby pociągów. Przebudowa przejazdów kolejowo – drogowych zwiększy poziom bezpieczeństwa na 59 przejazdach. Zamontowane będą nowe urządzenia rogatkowe wraz sygnalizacją. PLK planują również prace na 89 obiektach inżynieryjnych, m.in. na 6 mostach, 2 wiaduktach i 81 przepustach..

 

Z najistotniejszych z punktu widzenia podróżnego korzyści, to zwiększy się standard obsługi pasażerów na 11 stacjach i przystankach. W ramach prac PLK zmodernizują 2 stacje: Szydłów i Łambinowice oraz 9 przystanków: Chmielowice, Komprachcice, Tułowice Niemodlińskie, Sowin, Budziszowice, Jasienica Dolna, Mańkowice, Kubice, Wyszków Śląski. Powstaną także dwa nowe, wygodne przystanki, które ułatwią dostęp do kolei w Nysie (w okolicy ul. Morcinka) i Goszczowicach.

Będą one bardziej funkcjonalne i dobrze przygotowane do obsługi pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej. Bardziej komfortową podróż zapewnią nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie. Perony zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie do pociągów.

Optymistyczne prognozy zakładają, ze pociągi pasażerskie będą jeździć z Opola do Nysy i z powrotem w czasie 55 minut, zamiast dzisiejszego półtora godziny. Koszt całej inwestycji ma nieznacznie przekroczyć 100 mln złotych.

 

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *