Centrum przesiadkowe Tychy

Stacja Tychy z racji remontu na odcinku Katowice – Katowice Ligota po raz kolejny pełni rolę centrum przesiadkowego i miejsca dystrybucji pociągów w południowe regiony województwa. I choć rozwiązanie generalnie się sprawdza, to jednak zawsze jest to utrudnienie dla pasażerów. Utrudnienie, które w tym roku jeszcze się powtórzy.


To tam kończą obecnie kursy niektóre pociągi z Tychów Lodowiska czy pociągi linii S5 czy S6. I co ciekawe, jednym z takich pociągów przyjechała od strony centrum miasta całkiem spora grupa podróżnych. Widać, że korzystają regularnie, bo po opuszczeniu jednostki szybko dostali się na peron 2, skąd do stolicy województwa zabrał ich EN75, obsługujący kurs nr 49336 Wisła Obłaziec – Zawiercie. Jednostka EN57 – 3001 KM po przyjeździe oczekuje przy peronie 3 na popołudniowy szczyt komunikacyjny, by potem pojechać jako pociąg nr 49319 do Wisły.

Na peronie 1 flirt do Tychów Lodowiska, a na „trojce” EN57 – 3001 KM do Wisły

Prawdziwa „dystrybucja” ma miejsce w godzinach popołudniowych, gdy na tyską stację w krótkim czasie przyjeżdżają dwa pociągi ze stolicy województwa (nawiasem mówiąc, rzadko kiedy robią to punktualnie z powodu „korków” na remontowanym odcinku w Katowicach) i potem trwa rozprowadzenie pasażerów na wspomnianą Wisłę, czy korzystając wcześniej z Magurki, czyli relacji nr 49501 Katowice – Bielsko-Biała mamy za cztery minuty połączenie w kierunku Lodowiska. Trzeba tu dodać, że na największym dworcu województwa komunikaty z czego na co można się m.in w Tychach przesiąść zarówno te głosowe jak i te na ekranach są dość czytelne i przejrzyste.

Niestety, jeśli myślicie, że po zakończeniu prac na odcinku z Ligoty do Katowic wszystko powróci na stałe do normalności i będziemy śmigać szybko i sprawnie z Katowic do Tychów to nic z tego. Mamy potwierdzenie, że zamknięć na odcinku linii nr 139 na odcinku z Ligoty do Mąkołowca, a nawet do samej stacji Tychy będzie prawdopodobnie jeszcze dwa, każde trwające co najmniej tydzień. A przecież 10 grudnia ubiegłego roku ten odcinek miał być definitywnie i ostatecznie wyremontowany od A do Z. Miał…

6 komentarzy

  1. Pewnie się czepiam ale chciałbym poznać powód dla którego Tychy Lodowisko wjeżdża na peron 1 i trzeba biegać na 2. Czyżby na dało rado wjechać na 2, ewentualnie Wisła nie mogła wjechać na 1? To samo w drugim kierunku. A moze chodzi o utrzymanie kondycji fizycznej. pasażerów tej tak znienawidzonej przez kolej rasy. Pytam, bo piszecie o tym wydarzeniu tak jakby to było zajebiste skomunikowanie, a w rzeczywistości jest to spory problem dla pasażerów, którzy płacą za jazdę pociągiem a w rzeczywistości za bieganie po peronach

    1. Na drugi nie może Ci wjechać pociąg z Lodowiska i tam stać z tego względu że tam się odbywa się spory ruch pasażerski. Osobówki przelotowe i pośpiechy z ekspresami to chyba logiczne nie?

    2. Szu jak można być takim głupim. Pociągi z Lodowiska kończą bieg w Tychach. Człowieku więc jak Ty sobie wyobrażasz, wstawić w peron 2 osobówkę, która będzie stała kilkanaście minut, a po linii 139 co 5-10 minut jedzie pociąg na Katowice albo do Pszczyny. To wg. ciebie najlepiej żeby ekspres przez grupę towarową może pojechał?? Bo Ty łaskawie tyłka nie możesz ruszyć z peronu na 1 na 2 bo najlepiej żeby Ci pociąg pod nos podstawić? Ech Polska mentalność i głupota nie zna granic

      1. Bardzo dziękuję za wytłumaczenie PLK-owej bezradności. Na 1 nie da się, na 2 nie można, na 3 nie da się bo towarowy stoi. Właśnie przez takich baranów jak Ty kierowniczku ludzie masowo rezygnują z jazdy koleją.

  2. I zaś zamknięcie na odcinku linii nr 139 z Ligoty do Mąkołowca, każde trwające co najmniej tydzień. A jak nie było objazdu linią 142 tak nie ma, bo nawet nie wiadomo kto wygrał przetarg na remont i kiedy ten remont będzie.

  3. Panie Kierownik, tłumaczysz Pan Szu językiem, który na pewno do kolei nie zachęci. A może Pan jesteś pracownikiem lub fanem zarządcy, czyli naszego ZLK Sosnowiec, którego niektóre działania jak żywo pasują do tekstu „..Bo Ty łaskawie tyłka nie możesz ruszyć..”.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *